Last but not least - Reisverslag uit Tokio, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Tokio, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: Loes

03 December 2007 | Japan, Tokio

Lieve mensen,

Hier zijn we dan, vanuit met recht gezegd de meest geweldige stad ter wereld. Sjan en ik dachten dat we na onze cultuurshock in China nooit meer ergens versteld van zouden kunnen staan; hoe naief, want dit is echt de gekste stad waar we ooit zijn geweest. De cultuurshock was vele malen erger dan in China. Sjan en ik liepen rond door Tokyo de eerste dag, gisteren, als twee kleine kindjes in een enorme speelgoedwinkel. Ik zal even proberen uit te leggen (dat is onmogelijk eigenlijk) hoe het hier is. Tokyo is zooooo ontzettend groot en gisteren hebben we twee straten gezien, twee straten maar van deze stad met 33 miljoen inwoners. En in die twee straten liepen de hipste mensen die je je kunt voorstellen. Nu weten de meeste mensen wel dat ik nniet zo heel vaak versteld sta van hippe mensen, er zijn niet zoveel kledingstijlen of dingen of kapsels meer waar ik van op kijk, omdat ik zelf ook een beetje gek ben (en sjannie ook). Maar hier is het echt ongelofelijk. De een na de ander is hier uitgedost op een onmoigelijke manier. De mooiste broeken, schoenen, truien, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Ik kan het niet uitleggen hoe ze eruit zien. Niemand is hier meer hip want iedereen is hip. Ze hebben kleding waar ik alleen maar van kan dromen. Hoewel wij sommige dingen toch maar gekcoht hebben, ondanks de prijs, want we konden het ECHT niet laten liggen. We hebben een geweldig horloge gekocht, koekiemonsterhandschoenen, een geweldige koptelefoon...en nog twee truien van Mickey Mouse. Ja, Japanners zijn helemaal gek van Hello Kitty dingen, speelgoedjes, poppetjes, je kunt het zo gek niet bedenken. We hebben zelfs honden gezien met zonnebrillen op. Vier hondjes met pakjes aan en een zonnebril, wie verzint dat nu?? We hebben er natuurlijk foto's van gemaakt! Maar honden met zonnebrillen zijn hier helemaal niet raar, iedereen heeft minstens vier outfits voor zn hondje, wandelwagens, hoedjes, ze hebben echt alles. Nou, je bergijpt dat sjan en ik niet wisten wat we zagen. De ene winkel verkoopt nog gekkere dingen dan de ander...We waren totaal in shock!

En verder, dat moet ook echt gezegd worden, wordt ons verblijf hier in Tokyo ons echt zo comfortabel gemaakt. Auke en Liesje, voor degenen die het niet weten: Auke is verre familie van mij, hebben ons hier welkom geheten als hun eigen dochters. We kregen champagne, sushi, alles wat we willen en we hebben een geweldige tijd met deze geweldige mensen. We voelen ons hier meer dan welkom en dat maakt het verblijf in deze stad nog veel mooier dan we hadden kunnen denken. We zijn gisteren samen met Auke en Lies over de Rainbow Bridge gereden, dat is een enorme brug van waruit je perfect uitzicht hebt over de imposante gebouwen die deze stad kent. Verder hebben we de beste restaurantjes al van binnen gezien en komen we op plaatsen waar we anders niet eens het bestaan van konden weten. We voelen ons hier koninginnen en dat is de beste afsluiting van de reis die we hadden kunnen hebben. We gaan nog genieten van deze indrukwekkende stad, door vanavond lekker te gaan uit eten voor Sjan haar verjaardag. De komende dagen gaan we nog veel meer gekke dingen doen hier, want dat kan niet anders in deze gekste stad van de wereld. En voor degenen die het niet weten: we willen NOOIT meer naar huis, maar we komen toch maar, vrijdag...

Dikke kus

• 03 December 2007 - 09:45

Ninaas:

Champagne!!! Goed bezig! Enne ... Loes... ik zal tijd vragen aan Mathé... als ik het niet vergeet tenminste! :p Hahahaha

tot snel!!

Nien

• 03 December 2007 - 09:58

Rini:

Nou, nou!! Als je dit leest ben je meteen zelf enthousiast. Schitterend wat jullie meemaken. Een afsluiting van jullie vakantie die je zelf niet voor mogelijk hebt gehouden. Champagne, mooie dingen en wat al niet meer. Ik vond het in elk geval fijn om op papier met jullie mee te mogen reizen en heb van jullie verhalen genoten. Reis veilig naar huis en misschien tot ziens. En Sjan, nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

• 03 December 2007 - 10:00

Mariska:

Lieverdjes,
    Geniet van jullie laatste week!!! Ben wel weer blij dat jullie over een weekje weer thuis zijn!
    Kus&knuffel

• 03 December 2007 - 11:07

Herold:

Hey girlies :-)

Sjannie proficiat met je verjaardag en heel veel plezier vandaag!

Gr,
    Herold

• 03 December 2007 - 19:32

Meike:

Heej schatten! Super mooi dat de reis met een knaller afgesloten wordt!
    Sjan...GEFELICITEERD!! Heb je al gesmst maar weet niet zeker of je gsm het alweer doet dus ook nog maar even zo! Kan je dit weekend de kussen geven....yoehoe!!