Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu

Takayama

Door: Sjan

29 November 2007 | Japan, Takayama

We hadden het helemaal gehad met de tempels. Daarom was het ook redelijk moeilijk om te bepalen wat we gingen doen in Kyoto: de Lonely Planet sprak over tempel na tempel na nog meer tempels. En daar hadden we er in China al meer dan genoeg van gezien. Gelukkig hebben we ons goed vermaakt hoor, ondanks het strenge regime dat hier heerst bij de hostels: voor 8 uur ontbijten, voor 9 uur de deur uit, pas vanaf half 4 weer terug komen en 's avonds om half 11 gaat de deur op slot en de lichten uit. Dus als jullie denken dat wij aan het feestvieren zijn: vergeet het maar!
Nee hoor, we zijn allang blij dat de hostels in China niet zo streng zijn. Hier is het minder erg, omdat we minder tijd hebben en gedwongen worden om vroeg de deur uit te gaan.
Maar om even terug te komen op de tempels: na vier dagen Kyoto, en Tokio in het vooruitzicht, wilden we nog naar een klein, rustig stadje. In China hadden we van een backpacker gehoord dat we zeker naar Takayama moesten gaan, en we hebben zijn advies opgevolgd. Toen we gisteren na een treinreis van ongeveer 3,5 uur aankwamen, bleek ons hostel op een erg merkwaardige locatie te liggen. Namelijk IN een tempel...
Takayama is de kleinste plaats waar we tot nu toe geweest zijn, met ongeveer 67.000 inwoners. En hierna gaan we naar de grootste stad; dat wordt een leuke afsluiter!
Vandaag hebben we de hele dag rondgewandeld in Takayama en zijn we naar een maskermuseum en poppenvoorstelling geweest. Het is hier heel mooi: in de verte zie je bergen, bedekt met sneeuw. Overal staan houten huisjes en de mensen zijn supervriendelijk.
Morgen zijn we ook nog hier, en zaterdag nemen we de trein naar Tokio...

Dikke kus, Loes en Sjan

• 29 November 2007 - 10:11

Paul:

Lieve Loes en Sjan, ben je op reis denk je alles te kunnen en mogen wat je maar doen wil moet je om half 11 thuis zijn!!!
    Zal me een mooi gezicht zijn bergen bedekt met sneeuw en dan al die houten huisjes.
    Kan me goed voorstellen dat jullie helemaal klaar zijn met die tempels.
    Ik kon toen in Thailand ook geen tempel meer zien na de eerste week. Tempel in tempel uit en stuk voor stuk zijn ze echt heel mooi maar je wil ook wel een keer iets anders zien.
    Ongeloofelijk dat jullie volgende week al weer thuis zijn. Tijd is echt snel gegaan. Geniet nog maar even lekker van alles.
    Veel liefs en een dikke kus voor jullie!

• 29 November 2007 - 10:57

Ank:

Ha Lieverds! Toch wel leuk, nog een tempel, als je erin mag slapen in ieder geval! Tijd gaat nu wel veel te snel voor jullie zeker?! Nog maar een dikke week.... Ben wel blij dat jullie weer bijna thuiskomen hoor (lekker egoïstisch), geniet nog even optimaal daar! KUS

• 29 November 2007 - 12:45

Diana:

Geweldig! jullie in een tempel! Haha! echt humor! Heel veel plezier de laatste dagen! Wat gaat de tijd snel he! -x-

• 29 November 2007 - 13:39

Rini Leemput:

Schitterend toch, voor 08.00 uur ontbijten. Vroeg er uit, op tijd weg, veel zien en om 22.30 uur op je kamer. Lange dagen is niet erg. Toch is 22.30 uur wel er vroeg om opgesloten te worden op je kamer. Maar ja!! er zijn nog ergere dingen.
    Het is wel erg leuk dat in Takayama jullie hostel in een tempel gestitueerd was. Zo zie je nog eens een tempel. Geniet nog en dan met de trein naar Tokio.

• 29 November 2007 - 15:42

Meike:

Laatst nog een boek gelezen over maskermakers, hoe dat over gaat van vader op zoon en hoe ze ontstaan, heel mooi! Geniet nog van de laatste week! Heb zin om jullie weer te zien...
    xxmei

• 29 November 2007 - 16:20

Suus:

Hoe kun je nu tempels beu zijn???? Daar snap ik nu echt HE-LE-MAAL niks van!!!
    Tempels zijn de mooiste gebouwen op de aarde! En of je er nu 100 ziet of 1000, geen een tempel is hetzelfde! Letten julile dan wel goed op de details???
    ;-)
    x

• 29 November 2007 - 19:02

Roos:

Grappig, jullie bericht is op vrijdag de 30e geplaatst en op donderdag de 29e staan er al reacties op! Wat een run in de tijd!
    Ook nog op tijd naar bed op vakantie? Prima, dan ben je daar al vast aan gewend voordat je weer naar huis komt, ha,ha..
    Geniet er maar lekker van en tot het volgende bericht!
    Liefs van mama

• 30 November 2007 - 07:29

Ninaas:

Loesssssssssssss.... bijna mag je weer... GM Verkoopservice met Loes... :p Zal wel weer wennen zijn!!

Geniet nog maar flink van je laatste dagen daar enne kom dan maar weer heel snel werken want het is hier verrekes druk! Bereid je maar voor! :(

• 01 December 2007 - 07:37

Petie:

Tempel in tempel uit.Zijn jullie nu ook bekeerd???.Wel goed uitgeslapen.Geniet van Tokio en groet aan Auk en Lies.Veel plezier die laatste dagen.

• 01 December 2007 - 19:26

Adri:

Zo dames, uitgekeken op de tempels?
    Ik kan me d'r iets bij voorstellen. 'n Collega van me die jaren geleden in Italië op vakantie was, ging een paar dagen naar Rome. Na een dag of twee/drie had ze natuurlijk nog lang niet alles gezien maar ze wilde niet meer terug naar Rome. Gek werd ze ervan, al die gebouwen, het een nog imposanter dan het andere.
    Wordt nu langzaam afbouwen voor jullie. Nog een weekje relaxen in een heerlijk appartement, goed eten, nog wat leuke dingen bekijken of doen en dan, allee hop, het vliegtuig in.
    O ja, niet vergeten Sjan, maandag nog even je 25e verjaardag vieren natuurlijk. Veel plezier alvast. We doen het hier nog wel een keer dunnetjes over als je er bij bent.

groeten
    pa

• 02 December 2007 - 20:15

Roos:

VAN HARTE GEFELICITEERD SJAN!
    Vanuit een nat Nederland wensen we jou het allerbeste toe en vooral een hele fijn verjaardag! Wij zullen hier toasten op jou!
    Dikke kus van mama!

• 03 December 2007 - 07:03

Mia:

Hoi Sjan, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Wel apart om dat in Japan te vieren, maar we leven mee en genieten van je verhalen. Geniet ook samen van deze dag en de laatste dagen van jullie rondreis. Tot ziens in Waterland (het regende gisteren veel)
    groetjes.

• 03 December 2007 - 08:37

Metie:

Leuk om jullie even a.d telefoon te hebben gehad bij neef Auk in Tokio. Kunnen jullie alvast wennen a.d nederlandse "gewoonten". Laat jullie maar lekker verwennen voor deze ltste week en zeker nog op stap gaan na jullie huisarrest!!.Om 23.00 uur binnen (dat is lang geleden!!)Nou dametjes geniet er nog van en we zien jullie binnekort jippie!!!!