Stijlvolle Japanners - Reisverslag uit Kyoto, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu Stijlvolle Japanners - Reisverslag uit Kyoto, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu

Stijlvolle Japanners

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2007 | Japan, Kyoto

Na een paar uur gerezen te hebben, zijn we in een grote stad aangekomen gisteravond, Kyoto. Een heel mooie stad, maar eerst ga ik nog even iets over Hiroshima vertellen. We zijn dus ook in Hiroshima naar het Atomic Bomb Museum geweest en daar kwamen we even stil vandaan als van het museum in Nagasaki. In het hostel in Hiroshima kwam die avond een man, een overlever van die atoombom, vertellen wat hij allemaal had meegemaakt; hij had zijn hele familie verloren en hij was als enige overgebleven, echt niet normaal wat die man allemaal heeft meegemaakt. Daarna hebben Sjan en ik origami zitten vouwen, dat is een overblijfsel van die atoombom. Overal in Hiroshima zie je kraanvogels, gevouwen van origami. Een meisje die de bom overleefd had, is daarmee begonnen toen uiteindelijk bleek dat ze kanker had vanwege de radioactieve straling. Ze heeft het niet overleefd, maar zij wilde duizend kraanvogels vouwen in het kader van de vrede, en dat heeft ze niet gehaald, maar zelfs vandaag de dag gaat Hiroshima daarmee door. Onze kraanvogel was niet zo mooi als al die anderen, maar het is er wel weer eentje voor de vrede!!

Gisteravond zijn we dus aangekomen in Kyoto, een grote stad, maar als je door de winkelstraten loopt, zie je op de achtergrond heel mooie bergen, die nu helemaal in herfstkleuren zijn! Heel erg mooi dus. Japanners zijn op alle mogelijke manieren anders dan Chinezen. We hebben, toen we op de bus stonden te wachten, zelfs een priverit van de chauffeur gekregen omdat we al zo lang stonden te wachten. Dat verzin je toch zeker niet...Mensen buigen hier voor ons, en als ze praten lijkt het net alsof ze een liedje zingen, helemaal geweldig! Ze zijn hier ook echt heeeeel erg hip; oude mannetjes lopen hier met superdure tassen en petten, geweldig om te zien, daar kan Nederland nog iets van leren. Japan heeft op alle mogelijke manieren stijl. Maaaaaar, dat maakt Japanners niet leuker dan Chinezen. Maar ook niet minder leuk...

We gaan nog even twee weekjes genieten van onze tijd hier!

Loes en Sjan

  • 25 November 2007 - 12:50

    Roos:

    Ha! Nou ben ik de eerste.
    Ik moet het nog wel lezen hoor.
    Sjan, Kaoru heeft op jullie Nagasaki verhaal nog een advies!
    Liefs van mama

  • 25 November 2007 - 12:55

    Roos:

    Ha meiden, ik zat me af te vragen hoe de prijzen van het eten, drinken en overnachten zijn in Japan?
    Sjans met de chauffeur????? Was ie knap?
    Geniet ze!

  • 25 November 2007 - 12:56

    Roos:

    Alle goeie dingen in 3-en.
    Als ik het goed heb is het tijdverschil bijna 8 uur, klopt dat?

  • 25 November 2007 - 13:32

    Suus:

    hee dames!
    Wat een verhaal weer! dit zijn de dingen die je niet meer zult vergeten!
    En dat van die origamikraanvogel... ik zal er ook eentje vouwen voor de vrede, volgens mij staat ie wel in een voorbeeldboekje dat ik ooit eens gekregen heb van de familie verhoeven!
    Die goeie ouwe tijd van vruger!
    x

  • 25 November 2007 - 19:34

    Adri:

    Ik heb me even zitten afvragen hoe groot jullie geworden zijn nadat jullie zoveel "gerezen" hadden.
    Ik kan me verder goed vinden in de slotconclusie van jullie stuk, dat stijl de ene bevolkingsgroep niet persé leuker maakt dan een andere bevolkingsgroep. Leuk dat jullie daar oog voor hebben. Jullie doen veel levenswijsheid op deze reis volgens mij.
    Ga zo door!!

    groeten
    pa

  • 26 November 2007 - 07:28

    Rini:

    Hoi Sjan en Loes.
    Als ik dit verslagje van jullie reis lees raakt het mij op een emotionele manier en wel op een aantal punten.
    Het enorme lijden dat de Japanners ook hebben moeten meemaken. De eenvoud van het vouwen van kraanvogels door een klein meisje dat is komen te overlijden door het meest verschrikkelijke wapen ter wereld. En de vanzelfsprekendheid waarmee jullie beiden een kraanvogel zijn gaan vouwen en daarmee vrede symboliseren. Het is goed dat ook zo'n gebeuren een wezenlijk onderdeel uitmaakt van jullie reis. Indrukwekkende momenten die je voor het leven mag meedragen. Overigens lijken Japanners mij ook leuke mensen. Zijn ze niet iets te onderdanig??
    Een fijne tijd verder nog en zoals gewoonlijk kijk ik weer uit naar jullie volgende verhaal.

  • 26 November 2007 - 08:31

    Ank:

    Hé lieverds! De verhalen blijven mooier worden, echt zo gaaf wat voor moois en indrukwekkends jullie meemaken! Geniet nog even optimaal jullie laatste 11 dagen! Kus Ank

  • 26 November 2007 - 09:09

    Ciel:

    He Loes en Sjan,

    Wat een indrukwekkend verhaal weer...Erg mooi wat jullie zien en meemaken, maar soms ook vrij confronterend en hard.
    En nog maar 11 dagen...besef ineens dat dat nog maar erg kort is en dat die drie maanden echt heel snel gegaan zijn.
    Zijn jullie al bijna weer terug in het
    koude en bekrompen NL. Waar zeker geen kraanvogel gevouwen worden voor de vrede.
    Geniet die laatste dagen maar bewust van alles wat jullie nog gaan zien en alles wat jullie hebben gezien.
    X Ciel

  • 26 November 2007 - 09:21

    Paul:

    2 weekjes nog dames, optimaal genieten nog! Wederom mooi verhaal weer.
    Zal me indrukwekkend geweest zijn dat museum!
    Dikke kus voor jullie..X!

  • 27 November 2007 - 07:20

    Metie:

    jaaaaa,nog maar 1,5 weekje snuiven. Kende je de origamitechnieken nog van vroeger Loes??? Japan zal ook beslist schoner zijn; geen straatvuil en zo.
    Nou dames geniet er maar van

  • 27 November 2007 - 10:32

    Ninaas:

    Over twee weken alweer terug?? Jeeee toch heel snel gegaan!!!

  • 27 November 2007 - 18:21

    Juuut :

    Hey Loessssss,

    bijna terug hihi ik heb je gemist!
    Ben benieuwd naar al je kiwi verhalen...

    Liefs Juuut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Barcelona

12 December 2007

Back home

03 December 2007

Last but not least

03 December 2007

Last but not least

29 November 2007

Takayama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 26046

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: