Nagasaki & Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu Nagasaki & Hiroshima - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu

Nagasaki & Hiroshima

Door: Sjan

22 November 2007 | Japan, Hiroshima

Jullie raden nooit waar wij gisteren geweest zijn. Zal ik het maar zeggen dan? Nou, vooruit: Huis ten Bosch! Ja, je gelooft het niet, maar vlakbij Nagasaki is een Nederlands dorpje nagebouwd met de naam Huis ten Bosch. Als echte Nederlanders moesten we daar even een kijkje gaan nemen. En als nog echtere Nederlanders zijn we vervolgens niet naar binnen gegaan omdat we het veel te duur vonden. Haha. We hebben wel een beetje kunnen zien: Nederlandse huisjes, kerkjes en een enorm hotel. Dat zag er wel raar uit, met al die bergen op de achtergrond. Bij het hotel was een winkeltje waar ze Nederlandse kaas en kaascake (ik geloof niet dat ik die ooit gehad heb) verkochten. En heel veel dingen van Nijntje, want daar zijn ze hier gek van.
Na ons Huis ten Bosch-avontuur hebben we de trein terug genomen naar Nagasaki en zijn we naar het Atomic Bomb Museum gegaan. Heel indrukwekkend, en we waren een beetje stil toen we daar vandaan kwamen. In Nagasaki hebben we vervolgens nog wat rondgelopen. Nederlanders hebben nogal een geschiedenis in Nagasaki: vanaf 1639 had Nederland, samen met China, het monopolie om handel te drijven met Japan. Er was een soort Hollandse nederzetting bij Nagasaki. Wel grappig, ik had hier nog nooit iets van gehoord (jullie wel?!)
En vandaag zijn we vertrokken naar de stad in Japan waar de eerste atoombom op gevallen is, Hiroshima. We zijn pas laat aangekomen dus hebben nog niet veel gezien. Morgen gaan we ook hier naar het museum en naar het Peace Memorial Park.
De mensen in Japan zijn ubervriendelijk maar sommige mannen zijn een beetje vreemd... Toen we de eerste dag in een internetcafe zaten, ging Loes even iets vragen aan de jongen naast haar. Toen zag ze dat hij seksfoto's aan het kijken was, en toen hij opstond, deed hij zijn broek omhoog... (TREK zelf je conclusie).
Toen we koffie dronken in Kobe, kwam een oudere man naar ons toe met zijn telefoonnummer en de mededeling dat hij alleen woonde, een kamer over had, verder nog een badkamer en een keuken had, dat hij vrijgezel was en dat hij wilde trouwen.
Jaja, we vermaken ons hier wel! Tot het volgende berichtje!

KUS Loes en Sjan

• 22 November 2007 - 10:58

Ank:

Haha, nu ben ik wel de eerste!
    Wat een verhaal, rare Japanners! Wist ook niet dat Nederland daar ooit een nederzetting had (maar ik weet nogal veel niet...). Wel grappig daar Nijntje spullen tegen te komen, ook al een namaak Dick Bruna gezien?
    KUS

• 22 November 2007 - 11:12

Paul:

Leuk verhaal weer!
    Kan die oude man best wel begrijpen met 2 van die mooie dames uit Nederland.
    Geniet nog maar lekker even dames.
    Veel liefs en een dikke kus uit Utrecht.

• 22 November 2007 - 15:04

Adri:

Ik zal geen conclusie TREKKEN maar eenvoudig concluderen dat die jongen in het internetcafé bezig was met iets waarvan de katholieke kerk vroeger zei dat je er blind van kon worden. Is wel een beetje overdreven denk ik, want dan was half Nederland nu blind geweest.
    Maar jullie liggen wel goed in de markt daar begrijp ik, zomaar een verkapt huwelijksaanzoek van een oudere Japanner.
    Dat Nederlands dorpje, is dat een soort schaalmodel zoals Madurodam of zijn het gewoon echte huizen waar mensen in wonen?
    Vermaak je verder nog en we lezen het wel weer.

groeten
    pa

• 22 November 2007 - 18:45

Meike:

Haha, wat een verhaal weer...die kamer was zeker gratis ;-)
    Geschiedenis heb ik als eertse laten vallen, dus van die nederzetting nog nooit gehoord.
    Passen jullie op met die rare mannen daar?! Denk aan jullie!
    xxmei

• 22 November 2007 - 20:44

Roos:

Wat een gierigaards zijn jullie geworden. Heb je wel een stukje Nederlandse kaas gekocht Sjan? Of eet je inmiddels alleen maar Aziatisch?
    Ik ben benieuwd hoe het in Hiroshima is.
    Pas wel een beetje op voor de "vreemde" mannen!
    Liefs van mama

• 23 November 2007 - 12:34

Metie:

Hebben jullie niet geschaterd, ik wel bij het lezen van jullie verhaal en dan nog de opmerking van pa Adri! vlgs mij denken we toch verkeerd.haha. Nou lieve dames, ben blij dat alles goed met jullie gaat en....houen zo. Ben benieuwd wat Auk jullie straks nog kan laten zien. Heeel veeeel plezier xxxx

• 25 November 2007 - 08:23

Petie:

Dames zoveel aanzoeken krijg je in Nederland niet.Niet zo kieskeurig worden dus.En als je de overzeese geschiedenis van nederland een beetje geleerd had dan ..... vul dat zelf maar in.
    Groet xxxx

• 25 November 2007 - 11:08

Rini:

Zo, zo!! Je maakt wat mee tijdens zo,n rondTREKreis. Hiroshima!! Nagasaki !! begrijp ik heeft op jullie grote indruk gemaakt.Als je in de geschiedenis terugkijkt is dat misschien ook niet zo verwonderlijk. Ik ben natuurlijk weer benieuwd naar het volgende verhaal. Fijne reis verder.

• 27 November 2007 - 10:30

Ninaas:

Hahahahahahahah dat heb jij weer Loes, iets vragen aan een vent die "lekker" met zichzelf bezig is! Hahahahahahaha