sushi en zeeziek - Reisverslag uit Kōbe, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu sushi en zeeziek - Reisverslag uit Kōbe, Japan van loesensjan - WaarBenJij.nu

sushi en zeeziek

Door: Loes

19 November 2007 | Japan, Kōbe

Dag lieve mensen,

Jullie wachten hopelijk in spanning op ons bericht vanuit Japan, zo niet, dan toch een bericht! We zijn er! En poeh zeg, wat een bootreis was het...althans voor mij, Sjan had nergens last van, maar we gingen door een redelijk harde storm en natuurlijk werd ik zeeziek. Wat een verschrikkelijk gevoel haha, maar goed, we hebben het overleefd. We moesten al om zeven uur opstaan en uiteindelijk konden we pas omelf uur van de boot af. Waar dat goed voor was...geen idee. Ons afscheid van China ging met een klein traantje gepaard, maar we zijn nu dus in Japan waar het ook weer heel mooi weer is. We hebben in de supermarkt sushi gekocht en die was zooooo lekker. Het is nogal vreemd om ineens in een ander land te zijn; de mensen zijn hier veel te vriendelijk, daar moeten we nog even aan wennen na China. Ze zeggen allemaal please en thank you en ze buigen zelfs voor je. Het hostel hebben we redelijk snel gevonden, we hebben maar een uurtje met onze tassen hoeven lopen. Eerst om geld te pinnen, daarna om het hostel te zoeken. We blijven een nachtje in Kobe en dan gaan we morgen naar Nagasaki, helemaal aan de Westkust van Japan. En dan kunnen we ook wat meer vertellen over dit land...we zijn er nu pas een paar uurtjes..En natuurlijk gaan we vanavond lekker weeeeer sushi eten en morgen weer en de dag daarna weer...tot we er moe van worden, maar dat kan bijna niet! Nou, tot het volgende berichtje dan maar!

dikke kus, Loes en sjan

• 19 November 2007 - 06:51

Petie:

Hallo dames.Lange reis met wat zeeziekte overleefd.Nu weet Loes hoe mam zich altijd voelt na of tijdens een bootreis.Maar okee het is niet anders.Ik maak een diepe buiging voor jullie,zeg thank you en gauw weert tot mails etc.Mooie dagen en mooi weer wens ik jullie in Japan.Groetjes dames en kus.
    xxxxxxxxxxxx

• 19 November 2007 - 08:59

Metie:

Nou papa zei het al, het is inderdaad verschrikkelijk om zeeziek te zijn. Wat lijkt me dat geweldig om weer in een andere cultuur terecht te komen. Het staat zover van me af als ik jullie berichten lees!!Heel onwerkelijk, Nagasaki ken ik alleen van de media en jullie zien het met eigen ogen en de sushi is dan ook ECHT. Geweldig geniet ervan. Liefs met een heel dikke (bijna echte) kus.

• 19 November 2007 - 09:36

Ciel:

Hmmm...ja zeeziek...brings back memories. Niet de beste memories kan ik je vertellen!
    De enige sushi die ik ooit een keer gegeten heb, was die uit de schappen van de Albert Heijn haha! Op zich ook best lekker, maar het echt werk moet echt goddelijk zijn.
    Geniet van Japan, tot de sushi je neus uitkomt ;-)

• 19 November 2007 - 11:01

Ninaas:

Volgende keer maar een watje in je oor doen als je op de boot stapt. Wanneer je rechts bent dan in je linkeroor een watje en anders andersom. Werkt echt tegen misselijkheid. Hoe het kan weet geen mens maar zal wel met je evenwichtsorgaan te maken hebben ofzo.

Nou... dit was weer mijn wijze raad, tot snel!!

Dokter Ninaas ;)

• 19 November 2007 - 12:08

Roos:

Ik was verrast om nu al een bericht te lezen uit Japan, bedankt meiden!
    Wel heel wat anders....In China gaapten ze jullie allemaal aan en in Japan buigen ze voor jullie!
    Veel reisplezier en tot over een paar weekjes!
    Liefs van mama

• 19 November 2007 - 14:14

Leny:

Hoi dames,
    Ook ik volg jullie boeiende reis en las dat jullie ook naar Tokyo gaan. Daar runt een neef uit Canada samen met iemand anders een art en music bar deze heet Gamuso Chroma. Het adres is Takuei Bld. 2 FL. Asagaya Kita 2-12-5 Suginami-ku Tokyo. Tel.03-3223-4041. Deze neef, die ook Herman (Bartelen) heet is heel aardig en leraar Engels in Tokyo.
    Heel veel plezier en kom gezond terug.
    Groet

• 19 November 2007 - 14:45

Herold:

hey meiskes,
    goodby China, hello Japan!
    Wat een oversteek was dat...gezellig zo'n wiebelboot hé. Hier in Tilburg en Waalwijk alles goed. Het is alleen wel erg koud aan het worden. Heel veel plezier nog en heerlijk die verse sushi zeg :-)!

X Herold

• 19 November 2007 - 22:44

Adri:

Zo Loes,
    heb je de visjes gevoerd tussen China en Japan. Daar maken ze dan weer die lekkere sushi van. Gewoon de kringloop. Wat zit de natuur toch mooi in elkaar hè. Als ik je bericht zo lees moet Japan een verademing zijn na die rochelende en spugende en kettingrokende Chinezen. Veel plezier nog deze laatste weken in Japan en we wachten vol belangstelling jullie volgende bericht af.

groeten
    pa van sjan

• 21 November 2007 - 07:17

Rini Leemput:

Hmm, lekker sushi eten, dat is beter dan zeeziek worden. Ander land, andere mensen andere gewoontes. Dat Japanners vriendelijk zijn is algemeen bekend en dat zullen ze voor 2 vriendelijke Hollandse dames wel blijven ook. Ik kijk uit naar het volgende verhaal waarin je meer over Japan gaat vertellen. Ik ben erg benieuwd naar Nagasaki en Hirosima.

• 21 November 2007 - 08:29

Daniel:

Hoi, weer vanuit Nederland. Dus de bootreis is niet helemaal goed gegaan? Haha :)
    Veel plezier en ik ben benieuwd hoe Japan bevalt.
    Gr Daniel

• 21 November 2007 - 08:52

Toine:

Tjikies! Zijn die Japanners echt zo vreemd als iedereen beweert? Heel veel plezier daar en geniet van de sushi!
    xxx

• 21 November 2007 - 18:17

De Prevootjes:

Hallo dames,
    Weer een cultuurshock, of zijn jullie immuun geworden? Om toch wat aan integratie te doen moeten jullie vanaf nu met het fototoestel op de buik rondlopen! Vooral blijven genieten (maar dat is natuurlijk een overbodige opmerking)en laat de sushi smaken.
    doeiiiiii, kusjes

• 21 November 2007 - 21:38

GO :

Ha lieverds, I love Sushi!! Is zeker n stuk goedkoper daar. Wanneer komen jullie eigenlijk terug? Niet dat je daar nu aan wilt denken... dacht 4 dec.of niet? Hier maakt iedereen zich langzaam op voor sint en kerst. De Sint is aangekomen, t wordt drukker in de winkelstraten etc. Met mij ook alles prima. Dit weekend schildercursus, vorige wk nog met Marit en Maris in onze woonkamer gedanst, alles goed met Vince dus niets te klagen. Geniet ze daar en tot... XX GO!