Bye bye China... - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Bye bye China... - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Bye bye China...

Door: Sjan

16 November 2007 | China, Shanghai

Mensen mensen, wees maar niet bang allemaal: we hebben GEEN hond meer gegeten. Niet omdat we dat niet wilden maar omdat je hier blijkbaar alleen hond kunt eten in een hotpotrestaurant, en Loes houdt niet van hotpot. En dus zijn we vanavond sushi gaan eten, om ons mentaal voor te bereiden op Japan!
We gaan China echt missen maar Japan wordt vast ook een geweldig avontuur. Vandaag hebben we er een relaxed dagje van gemaakt, nadat afgelopen nacht verre van relaxed was. Op onze (6 persoons) kamer lag gisteren namelijk een bepaald persoon die het nodig vond om veel te drinken, zoveel dat hij midden in de nacht uit zijn bed strompelde/struikelde om boven de wasbak de drank er weer uit te laten stromen via zijn mond. Ofwel: die gast - een Mexicaan - stond een partij te kotsen dat het niet normaal meer was. De meest smerige geluiden en de ranzigste geur kwamen uit zijn mond. Daar ging onze nachtrust!
Maar ja, we zijn zelf ook ooit jong geweest dus we weten hoe het is om teveel te drinken ;), al hadden we ons na deze nacht beide voorgenomen om nooit meer zoveel te drinken dat je ervan moet overgeven. (by the way, zelf hadden we niks gedronken).
Vanmiddag zijn we lekker gaan zwemmen, daarna hebben we boodschappen gedaan voor op de boot - spannend! - daarna uit eten en net hebben we nog even een voetmassage en pedicure gehad bij de buren. Het plan is om vanavond nog op stap te gaan, ook al moeten we morgen om 8 uur opstaan. Als we vanavond dan teveel drinken, kunnen we op de boot gewoon over de reling kotsen.
Maar nee, ik heb net verteld dat we niet zoveel gaan drinken dat we moeten overgeven.
We hebben ook nog een paar leuke filmpjes gemaakt van Shanghai, die krijgen jullie allemaal te zien als we weer in Nederland zijn!
Onze eerste bestemming in Japan wordt Kobe. Onze route staat nog niet helemaal vast maar waarschijnlijk gaan we nog naar Hiroshima, Nagasaki, Nara, Yokohama, Kyoto en natuurlijk Tokio. Volgende keer: Loes en Sjan vanuit Japan! (dat rijmt!)

KUS

• 16 November 2007 - 13:41

Paul:

Lekker zo'n figuur die staat over te geven op je kamer!! Zal me een lucht geweest zijn.
    Japan, ben benieuwd! China zit er dus weer op, de tijd vliegt echt om niet normaal.
    Geniet maar lekker nog even van alle dingen die nog komen gaan.
    Veel liefs en een dikke kus uit Utrecht!
    X Paul

• 16 November 2007 - 13:47

Ank:

JOEHOE, ben eens een keer de eerste. Klinkt wel goed (à la NOS journaal): dit was Sjan vanuit Japan! Spijt van dat jullie geen hond gegeten hebben of durfden jullie stiekem niet meer?
    Veel plezier op de boot!

• 16 November 2007 - 13:48

Ank:

NOu ja, toen ik bovenstaand stukje aan het typen was stond dat van Paul er nog niet.... grrr

• 16 November 2007 - 15:44

Adri:

Met Ank en Paul erbij ben ik natuurlijk nooit eerst. Lig ik verder ook niet wakker van hoor. Ik wilde even informeren hoeveel jaar het geleden is dat jullie zo jong waren dat jullie ook wel eens moesten overgeven. Klinkt al zo ouwelijk vind ik.
    Misschien komen jullie op de boot nog wel aan je trekken als-ie flink stampt en slingert.
    Succes in ieder geval met de overtocht en we wachten vol spanning op bericht vanuit Japan.

groeten
    pa van Sjan (niet vanuit Japan)

• 16 November 2007 - 20:55

Roos:

Ha meiden, ik ben ook superblij dat jullie geen hond gegeten hebben. Stel je voor dat het echt lekker was en dat Max er dan ook maar aan moest geloven.....
    China echt missen? En Nederland, missen jullie dat niet? Ha,ha.. over 3 weken zijn jullie gelukkig al weer thuis.
    Ik wens jullie een behouden vaart!
    Dikke kus van mama

• 16 November 2007 - 22:22

Suus:

Na alle familie ook weer een berichtje van mij!
    Vroeg me af of jullie al in de sinterklaas-stemming waren, met die rijmpjes!
    "Loes en Sjan gaan naar Japan!"
    Morgen komt de goedheiligman in Kampen aan, en is de dag dat jullie ook met de boot mee gaan!
    Veel plezier en vertier,
    in Japan, Loes en Sjan!
    x van Suus, die zit gewoon thuus...

• 17 November 2007 - 13:01

Rini:

Hoi Dames,
    Smeuig verhaal tot op de bodem. Gaan jullie nu nooit meer mexicaans eten?? Ben trouwens blij dat jullie geen hond hebben gegeten. Scheelt toch weer een hond. Beestje blij.
    Nu op naar het land van de volgende spleetoogjes Japan.
    Ik hoop dat jullie een fijne bootreis hebben en ga verder met genieten.

• 02 December 2007 - 20:20

Karin Haagen:

Heej Loes, leuke verhalen hoor, jij komt de eerste week niet aan werken toe bij Ipos. Ik ben erg benieuwd naar je spannende en grappige verhalen. Of je een leuke tijd hebt gehad, hoef ik niet te vragen de verhalen zeggen genoeg. Tot binnenkort, geniet nog ff!!! gr Karin