Laatste week China.... - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Laatste week China.... - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Laatste week China....

Door: Loes

11 November 2007 | China, Shanghai

Na bijna een week in Shanghai is een update wel nodig, dus hier komt ie! We hebben weer echt ontzettend veel meegemaakt. Probeer het even in chronologische volgorde te vertellen. We hebben een hostel waar veel gezellige mensen verblijven en de combinatie met een van de grootste steden ter wereld en gezellige mensen betekent dus: uitgaan! Juist, we zijn twee keer uit geweest, de clubs zijn nogal duur hier, maar het is echt heel grappig om naar een Chinese bar te gaan. Het is alleen altijd maar weer de vraag of je daar levend aankomt, aangezien het verkeer hier een grote chaos is. We zaten in een taxi met een Amerikaanse en een Duitse jongen en we werden echt tien keer, niet overdreven, bijna aangereden. De eerste keer werden we bijna geplet door twee bussen...wat een rit zeg...er moet een engeltje op onze schouder hebben gezeten. Maar goed, naast uitgaan hebben we natuurlijk nog meer gedaan.

We zijn naar een ENORME kledingmarkt geweest, echt niet normaal groot, waar ze superleuke kleren hadden. Sjan en ik hebben allebei een compleet nieuwe outfit (schoenen, broek, trui) gekocht voor maar liefst 40 euro in totaal. Dus dat was een mooie dag. Alleen lopen er allemaal Chinezen de hele dag achter je aan om vanalles en nog wat te verkopen, die blijven echt een uur achter je aan lopen en das dus redelijk irritant, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Verder zijn we naar de Jin Mao toren geweest, het vierde hoogste gebouw ter wereld. Natuurlijk gingen we 's avonds zodat we t beste uitzicht hadden. Geweldig gewoon, al die lichten. 405 meter gingen we binnen 1 minuut met de lift omhoog! 88 verdiepingen telt het gebouw! Dus dat was het zeker waard. En....we hebben een zwembad gevonden en guess what, we moesten weeeeer naar een dokter, net zoals in Rusland...poeh poeh. Maar deze keer mochten we wel zwemmen gelukkig.

Wat we vandaag gedaan hebben; we zijn naar een expositie van Rembrandt geweest in het Shanghai Museum, hoe grappig! Was best leuk. Daarna gingen we naar een park, en toen we daar liepen zei Sjan: "Ik kan me herinneren dat ik ergens heb gelezen dat mensen (Chinezen) hier op zondag massaal naartoe komen om Engels te leren." Ze had het nog niet uitgesproken of er kwam een Chinees naar ons toe die zei: 'Jij gaat daar staan, jij daar" en toen stonden Sjan en ik allebei voor een groep van maar liefst twintig Chinezen ofzo, die allemaal vragen aan ons stelden. Vragen over Nederland, over hoe wij leven en over mijn piercing, die vinden ze hier allemaal heel raar. Nou, we hebben wel een half uur staan praten daar, om ons heen stonden alleen maar Chinezen aandachtig te luisteren, het leek wel alsof wij ineens voor een klas kinderen stonden...heel raar maar wel echt super grappig.

Daarna zijn we (sjan) naar de kapper geweest. Haha, ze wilde gaan omdat het zo goedkoop was...dachten we. Sjan werd onderhand vier keer gewassen en er zat een masker in haar haar. Daarna gekleurd en geknipt, dat zou allemaal heel goedkooop zijn, stond buiten op het bord...maar nee hoor, aan het eind moesten we 120 euro afrekenen...Dat kwam omdat die Chinezen Sjan natuurlijk de duurste verf wilden geven en dat hadden we kunnen weten. Maar we hebben de prijs terug weten te brengen naar 60 euro, dus dat is hetzelfde als in Nederland. We hebben dus echt gelachen vandaag en dat blijven we nog mooi een paar weekjes doen. We willen nog hond gaan eten, we willen nog meer kleren kopen, nog vaker gaan zwemmen en nog mooie dingen van de stad zien dus dat gaat helemaal goedkomen. Onze laatste week in China breekt dus aan en dat vinden we heel erg. Maar daarom gaan we er een extra goed feest van maken. Nou mensen, werk ze morgen ;) HAHA

Tot snel!

Loes en Sjan

• 11 November 2007 - 14:16

Mariska:

Dikke kussen en knuffels voor jullie!! Geniet nog van de mooie tijd die jullie daar hebben!!
    Luv u

• 11 November 2007 - 16:17

Max:

Ha lief baasje, je gaat toch geen hondjes opeten. Hondjes zijn toch lief?! Ik mis je, woef!

• 11 November 2007 - 17:57

Ank:

Wat een prachtige verhalen weer! De tijd gaat zeker wel snel voor jullie nu? Nog maar eventjes China en dan wacht er een mooi nieuw avontuur in Japan! Geniet ze! KUS

• 11 November 2007 - 18:44

Roos:

Streng verboden om hond te eten! Dat doe je toch niet! Schaam je!
    Max eet ook geen mensen op! Alleen een klein gebraden kippetje als ie de kans krijgt.
    Geniet nog maar even van al die taal-leergierige Chinezen!
    Dikke kus van mama

• 11 November 2007 - 18:49

Nick:

Gaaf he Shanghai... Daanitsja en ik konden er ook geen genoeg van krijgen! We gaan ook zeker nog een keer terug, zitten jullie nu ook in het Mingtown Hikers youth hostel??
    Aanrader, je hebt een parkje met allemaal soort van fitness toestellen. Deze zijn speciaal voor de ouderen mensen, omdat voor hun geen voorziningen zijn en ze daar dan bijeen komen en wat kunnen sporten... heel grappig om te zien! Ik weet alleen niet meer waar dat precies was, maar volgens mij staat het in de Lonley planet.

Geniet nog lekker van jullie laatste week!!! Ik ben jaloers... mis het enorm!

Groetuhhh Nick!

• 12 November 2007 - 08:11

Ninaas:

Hond eten?????????????????!!!!!!!!!!!!

• 12 November 2007 - 09:49

Ciel:

Letterlijk "De hond in de pot vinden" dus...;-)

• 12 November 2007 - 11:43

Rini:

Maar dames toch!! Hond eten, is die dan gebakken, gepocheerd of gestoofd. Wat een verhaal weer zeg. Alleen het lezen van jullie Shanghai verhaal geeft al spanning laat staan dat je het ook daadwerkelijk beleefd. Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.
    Geniet ze.

De hartelijke groeten.

• 12 November 2007 - 12:22

Adri:

Nou zeg, ook nog een beetje gaan zitten afpingelen bij zo'n arme Chinese kapper. Die man moet toch wel een rotindruk krijgen van die Hollanders, die daarmee hun spreekwoordelijke zuinigheid maar weer eens bevestigd hebben. En daarnaast wel een boel geld uitgeven aan kleding, sjonge jonge.
    Nou meiden, veel plezier nog en op naar Japan.

groeten
    pa van Sjan

• 12 November 2007 - 16:06

Meike:

Is je haar wel mooi geworden? Mag toch hopen dat je voor (eigenlijk) 120 euro compleet nieuw haar hebt gekregen ;-)
    Laten jullie weten hoe de hond smaakte, maybe kan ik dan eens een poes van de buren proberen die onze tuin uitgekozen hebben als kattenbak!
    xxxxmei

• 12 November 2007 - 21:06

Inge:

Ik was benieuwd hoe het met jullie ging, maar dat zit helemaal goed zo te lezen! Jullie maken wat mee daar, leuk!

Ik houd (zusje) Loes hier wel een beetje in de gaten voor je :p

Groetjesss xx Inge

• 13 November 2007 - 12:49

Metie:

Ha die dames. Gisteravond BNN beluisterd met jullie verhalen over het park en Rembrandt. Ik vraag me wel af met hoeveel tassen jullie naar huis komen of gooien jullie alle vuile kleren gewoon weg!!en Loes jij hond eten!!!!!, waar is de liefde voor dieren. Alvast een goede reis naar japan. Daaaggg lieverdsxxxxx

• 14 November 2007 - 07:11

Petie:

Roerende en boeiende verhalen.Jullie leren daar te overleven.Afpingelen en onbeschadigd uit het verkeer komen is een dagtaak.Okee dat is ook gelukt.Er kijkt me nu een lief hondje aan.Zo'n schattig poezelig klein ding.Zo'n heerlijk echt knuffelbeest.Zou ik als ik honger krijg dat.....??.Maar ja dat is nu de andere cultuur.Eet toch smakelijk en een goede reis naar Japan.Doe Auk en Lies de groetjes.

• 14 November 2007 - 17:15

De Prevootjes:

getsie, hond eten!! Toppunt van inburgering in China, maar laat het smaken (Loes we geven je een tip mee, op dat moment niet aan "ut Deeske" denken).
    Vooral blijven genieten,
    doeiiiii xxxxxxx

• 15 November 2007 - 14:11

Rian:

Dus in het verkeer van Shanghai verkeren is een overlevingstocht op zich. Toch fijn dat jullie er niet zo bang van lijken te zijn. Nieuw kapsel en nieuwe kleren verder naar een restaurant waar ze hond op de menukaart hebben......Het zou mijn piece of cake niet zijn, maar dat is wat er misschien wel bijhoort als je in China bent.......
    Veel plezier nog op jullie verdere reis en groeten uit Borkel

• 15 November 2007 - 17:50

Lieke:

40 euro voor schoenen, een broek en een trui, dat wil ik ook! Maar hond eten hoeft voor mij dan weer niet zo.... Wij zijn net terug uit Barcelona. Ik denk dat jij je daar ook wel gaat vermaken Sjan! Maar eerst nog even genieten van dit avontuur!
    xx Lieke