SJANghai - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu SJANghai - Reisverslag uit Shanghai, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

SJANghai

Door: Sjan

06 November 2007 | China, Shanghai

Onze laatste treinreis in China zit er alweer op. Gisteren hadden we een supersnelle trein van Suzhou naar Shanghai; voor we goed en wel zaten, waren we er al. (Dit is lichtelijk overdreven, maar dat had je waarschijnlijk wel door).
En nu zijn we dus in de grootste stad van China. Overal wolkenkrabbers - net als in Hongkong - maar dit is wel het ECHTE China. Het is ook heel anders dan Beijing; Shanghai heeft meer de uitstraling van een hoofdstad.
Vandaag hadden we enkele missies. We hebben iedere dag missies maar we gaan er nooit van uit dat die ook voltooid worden omdat dingen nooit gaan zoals je verwacht. Dus kun je maar beter niks verwachten.
Onze eerste missie was boeken kopen bij een foreign language bookstore. Die hadden ze in Suzhou ook eentje maar daar bleken ze alleen Engelse leerboeken te hebben.
In Shanghai hadden we meer geluk. Maar liefst vier verdiepingen met de meest geweldige boeken;
1)in het Engels
2)en ook nog eens goedkoop!
We hebben twee boeken gekocht.
Totale kosten: 3,40 euro.
MISSIE 1 GESLAAGD

Onze tweede missie was gaan kijken voor boottickets naar Japan. Na lang wandelen - het is altijd verder dan het lijkt op de plattegrond - hadden we het juiste gebouw gevonden. We wilden eerst kijken hoe duur de tickets waren en dan geld gaan pinnen.
Ze bleken niet al te duur te zijn en we gingen op zoek naar een bank. Dat was weer een missie op zich. De eerste bank accepteerde onze pinpas niet. Bij de tweede bank was de pinautomaat buiten werking. Bij de derde bank (NOTE: ondertussen was het een uur later) hadden we eindelijk succes.
We liepen weer terug naar het ticket office om de tickets te kopen.
'Passports please'. Uh, paspoort? Hebben we niet bij ons :(
'Do you know your passport number'? YES! Na alle papieren die we hebben moeten invullen tijdens de reis, weten we die - ja, het is heel erg, maar wel erg handig! - uit ons hoofd.
De buit: twee boottickets voor Japan, op 17 november. Aankomst in Japan (Kobe) op 19 november.
Totale kosten: 260 euro
MISSIE 2 & 3 GESLAAGD

Jullie kunnen je voorstellen dat deze dag erg geslaagd was voor ons. Morgen gaan we shoppen, en dan zijn er weer een hoop missies te vervullen... ;)

Dikke kus, Loes en Sjan

• 06 November 2007 - 10:33

Paul:

Dat zal me een fraai gezicht zijn Sjan in SJANghai al die wolken krabbers in zo'n grote stad. Lekker dat jullie missies allemaal zo vlekkeloos verlopen en missie 4 dat shoppen van jullie zal ook vast goed komen!!
    En dan straks weer een ander land erg stoer hoor al jullie verhalen in al die landen. Geniet er nog maar lekker van!
    Dikke kus voor jullie..X!

• 06 November 2007 - 10:42

Mariska:

Ha mopjes,
    Geniet nog eventjes van je laatste maand, voor je het weetvzijn jullie weer thuis!
    Mis jullie!!
    Dikke kus

• 06 November 2007 - 16:34

Meike:

Hahaha, ik neem aan dat ik ook opgenomen ben in de missies van morgen (is het handig als ik mn verlanglijst mail? ;-) )
    Sjan, kan ik alweer sms-en?
    xxmei

• 06 November 2007 - 17:26

Ank:

Missie 5: leuke kadootjes kopen voor alle mensen in Nederland nu je nog in het goedkope China bent!

• 07 November 2007 - 11:12

Roos:

Grappig hoor al die missies en al met al voor niet te veel geld.
    Ligt Kobe vlak bij Osaka? Ik ga het straks opzoeken.
    Veel plezier nog in het goedkope China.
    Liefs van mama

• 07 November 2007 - 14:58

Suus:

Wat een prijzen zeg! Zo valt er wel veel te shoppen ja! Dat van die paspoortnummers klinkt heeeel herkenbaar! Volgens mij ken ik mijn nummer nu nog steeds uit mn hoofd (al moet ik er wel iets harder over nadenken!) Maar goed, altijd handig!
    Dat idee van Meike is wel een goed plan: ik zal zo mn lijstje ook even mailen!
    hihi, geniet er nog van, de tijd begint te dringen nu...
    x

• 08 November 2007 - 12:42

Metie:

Leuk verhaal Sjan; straks komen jullie met "meer geld"terug dan jullie gingen. Ben benieuwd hoe de bootreis bevalt. hopelijk geen gammele schuit,weet niet of de wateren tussen china en japan erg wild zijn, dus houd zwemvesten maar in de gaten,haha.Wederom heel veel plezier, want dat wordt straks echt afkicken!!!
    liefs xxxxxxxxxxxx

• 08 November 2007 - 20:05

Petie:

Jullie missies slagen toch altijd, niet.Gelukkig hebben jullie ook voldoende tijd om een deugdelijke bank te vinden.Bootreis had wat goedkoper mogen zijn.Kwestie van afdingen.Haha.grapje.Helaas hebben jullie china er bijna op zitten.Wat gaat het allemaal snel.De tijd raast voorbij.Net zoals nu bij ons een opkomende storm. Geniet nog even van Sjanhai en dan naar Japan.Dames het ga jullie goed.Kusjes en liefs.Zeker van Didi.Je weet wel die verwende kat.

• 09 November 2007 - 14:02

Nick V D:

petje af dames!!

fijne reis nog
    x

• 09 November 2007 - 17:40

Roos:

Ha Sjan, we hebben gisteren de Chinese stokjes gekregen. Bedankt, ze zijn erg leuk. Helaas... hoe kun je er in godsnaam fatsoenlijk mee eten?
    Kunnen we er les in krijgen, ha,ha....
    Liefs en een fijn weekend, mama

• 10 November 2007 - 10:54

Auke En Liesje:

Hoi Loes en Sjan, jullie zijn er bijna! We zijn intussen erg nieuwsgierig geworden. Japan wordt ook een feest. Is jullie aankomst in Tokio nog steeds gepland op 1 december?
    Take care, Auke en Liesje

• 10 November 2007 - 10:58

Korvorstjes:

Heee Meiden!
    Wat een verhalen zeg.. Geweldig!
    Gelukkig zijn alle missies goed verlopen.. dat shoppen zal ook wel goed komen, toch..?
    Nog een maandjee genieten en dan zit het er helaas weer op!
    Loes, nog bedankt voor je leuke kaartje!
    Dames geniet er nog van en tot kijk!
    Doeii Xx

• 11 November 2007 - 09:55

Ank:

He lieverds, wilde vandaag jullie laatste voicemail luisteren van afgelopen maandag maar er zat geen berichtje van jullie tussen! Snik... morgen toch weer wel he?! kus