You look funny with your yellow hair and big nose! - Reisverslag uit Suzhou, China van loesensjan - WaarBenJij.nu You look funny with your yellow hair and big nose! - Reisverslag uit Suzhou, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

You look funny with your yellow hair and big nose!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2007 | China, Suzhou

Dag allemaal! We zijn alweer een stuk verder gerezen. Ja gerezen inderdaad. In Nanjing vroeg een Nederlands meisje aan ons (eigenlijk aan mij, want sjan deed net alsof ze aant lezen was terwijl ze wel meeluisterde) of wij al veel gerezen hadden...Ik wist gewoon niks te zeggen. Sjan moest lachen maar ik keek alleen maar naar dat meisje, met open mond. De verleden tijd van reizen is volgens mij toch echt gereisd...maar goed. Volgens Sjan keek ik echt in shock naar dat meisje, maar gelukkig was ze zo dom dat ze het niet merkte. Maar goed, na Nanjing zijn we naar Hangzhou gerezen, vijf uur met de trein. Daar aangekomen bleek ook weer dat we bijna geen mensen hadden in ons hostel. Maar Hangzhou was zoooo mooi dat we dat niet erg vonden. Er is een enorm meer, war we omheen zijn gelopen op een stralend zonnige dag, 21 graden en geen wolkje aan de lucht. De wandeling duurde vier uur en ondertussen kregen we nog een enquete van een Chinees meisje over toeristen in China. Tijdens het invullen van die enquete werden er natuurlijk weer foto's en filmpjes van ons gemaakt, maar ja dat zijn we intussen gewend.

Na Hangzhou zijn we dus nu, vandaag, aangekomen in Suzhou. Met gevaar voor eigen leven sta k hier dit bericht te typen, want net kwam een of andere Chinees hier ruzie zoeken in het hostel en moesten wij, als kleine kinderen, naar onze kamer. Haha. Maar goed, nu is alles weer ok. Ook hier zijn geen toeristen, zijn we weer bijna de enigen in het hostel. Maar overmorgen gaan we naar Shanghai, daar zal het vast drukker zijn. Niet dat we ons niet vermaken met zn tweetjes, we hebben het echt prima naar ons zin. En als het sjan lukt om de foto's op de site te zetten, dat staat ze nu namelijk te proberen, dan kunnen jullie het met eigen ogen zien. We zijn net gaan poolen, erg leuk! Toen we terugliepen naar ons hostel kwam er een jongen naast ons lopen. Hij was zestien ofzo en Chinees en sprak vloeiend engels. Sommige Chinezen komen naast ons lopen om hun engels te oefenen, maar deze chinees niet. Hij begon een heel verhaal over Nederland, hoeveel vierkante km oppervlakte Ned is...heel apart. Toen zei hij tegen mij: "You look funny with your yellow hair, blue eyes and big nose", dus ik begon keihard te lachen. Daarna begon die jongen te vertellen hoe arm hij was en dat hij wilde dat wij eten voor m kochten. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan, maar mede hierdoor weten we dat we wel in een armoedig stadje zijn; dat hadden we op het station al gezien, daar liepen allemaal bedelaars. Maar ja, het is een mooie stad verder, we gaan weer veel foto's maken! Nou lieve mensen, dit was een kleine update, er zijn nog tienduizend andere dingen gebeurd, maar das allemaal teveel om te vertellen! Tot de volgende keer in big city Shanghai!

Loes en Sjan

  • 03 November 2007 - 14:23

    Loes En Sjan:

    En ja hoor!!! Foto's staan op ank.deefje.net! Inclusief de mooiste wc die jullie ooit hebben gezien! tot snel als wij weer verder zijn gerezen ;)

  • 03 November 2007 - 16:22

    Roos:

    Stelletje gierige Hollanders... Zo'n arm studentje, die om eten vraagt! Als hij nou geld vroeg, hadden jullie geen boterhammetje over?
    Ik ga gauw de foto's bewonderen!
    Bedankt en goeie reis!
    Liefs van mama

  • 03 November 2007 - 16:25

    Ciel:

    Wat een leuke en mooie foto's hebben jullie gemaakt, zeker die romantische inderdaad, prachtig! Behalve die van die wc, die is inderdaad echt heel ranzig.

    Maar jullie hebben al een flink stuk 'gerezen' ondertussen...
    Wat een sukkel ben je als je denkt dat dat goed NL is...Ik zeg: voor straf terug naar de basischool ;-)

    Veel moois in Shanghai, en reis ze!

    X Ciel

  • 03 November 2007 - 17:25

    Paul:

    Leuke foto's dames! Ziet er allemaal heel goed uit. Behalve de wc, die is zelfs op de foto al smerig en in het echt zal die nog veel erger geweest zijn. Die eendenkoppen hebben jullie die opgegeten of alleen maar op de foto gezet?
    Have fun, geniet nog maar lekker van alles. Veel liefs uit Utrecht..X!

  • 04 November 2007 - 13:15

    De Prevootjes:

    Hallo ladies,
    leuk, jullie verhalen en foto's. Wat betreft die wc.: als je niet weet wat het is kun je er hele mooie dingen uithalen, is nl. best kleurrijk. (getest bij Hub en Sam)!!! Nooit geweten dat je zo'n grote neus hebt Loes, eenmaal thuis moet ik daar eens op gaan letten.
    Geniet ervan, doeiiii en xxxx

    Hallo avonturiers, maar beter gezegd apostellen die wereldwijd het limburgs verkondigen. ik heb ook eens een wereldreis gemaakt, echter aan de hand van mamma en papa. Wat jullie doen is ontzettend dapper. De foto's en verhalen zijn zeer indrukwekkend en met nog een maand voor de boeg zal de beleving alleen maar stijgen. Gaan jullie ook naar Tapei de toren in?. Dit allemaal meemaken is een, doch alle belevingen verwerken is iets anders niet?.
    Een goede reis verder en geniet ervan.
    Hub

  • 04 November 2007 - 13:46

    Ank:

    Haha, rare Chinezen (en Nederlanders ook, hoe blond kun je zijn... ik reis, ik rees, ik heb gerezen?), ik zal maar niet naar China gaan als ze al van Loes vinden dat ze een grote neus heeft...
    Als jullie die zielige chinees nog eten willen geven kunnen we wel wat oud brood opsturen wat Max anders op zou eten?! kus

  • 04 November 2007 - 15:28

    Sander:

    Met schaamrood op mijn kaken moet ik schrijven dat dat vrouwtje vast uit zeeuws-vlaanderen komt. Dat durven ze daar wel te zeggen ;)

  • 05 November 2007 - 10:15

    Ninaas:

    Hahahahaha... rezen! Ik zie jou echt al kijken Loes!! Geweldig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Suzhou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Barcelona

12 December 2007

Back home

03 December 2007

Last but not least

03 December 2007

Last but not least

29 November 2007

Takayama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26047

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: