Je krijgt wat je verdient - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van loesensjan - WaarBenJij.nu Je krijgt wat je verdient - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van loesensjan - WaarBenJij.nu

Je krijgt wat je verdient

Door: Loes

14 September 2007 | Rusland, Irkutsk

Hoi lieve mensen,

Allemaal weer bedankt voor jullie reacties!! Allereerst even iets over de foto's: Ik zit hier nu te internetten met 30000 kabels om me heen, maar er is er geen enkele die ervoor zorgt dat de foto's die we hebben gemaakt van mn camera naar de computer gaan... Dus...Een beetje jammer, en nee, dat ligt niet aan ons technisch kunnen, maar aan die Russische onwetendheid ofzo. Laten we het daar maar op houden. We blijven proberen!!!

Nou, onze treinreis is verbazingwekkend goed verlopen. We hadden ons nergens op ingesteld, dus kon het alleen maar meevallen. Deze keer geen stinkende wijven, maar een moeder met een kind, die niet aardig waren, maar waar we ook verder geen last van hadden. Waar we wel last van hadden, al was het maar een kwartier, waren dronken Russen. Dat was dus echt niet leuk. Sjan en ik lagen een beetje te lezen (dat deden we de hele dag, naast muziek luisteren, hangen, liggen en spelletjes doen) toen er ineens twee bezopen mannen onze coupe in kwamen. We roken de lucht al van ver...dat beloofde niet veel goeds, en inderdaad, ze kwamen ons echt lastigvallen. Raakten ons aan en wij zeiden niks terug. Toen werden ze kwaad, maar wij dachten: als we iets terugzeggen worden ze nog kwader. Tot het echt niet meer leuk werd en wij begonnen te schreeuwen (in het nederlands haha) dat ze moesten oprotten. Een van de twee was dat natuurlijk niet van plan en uiteindelijk heeft die vrouw die ook bij ons in de coupe zat, hen weggejaagd. Tja, dat doen ze allemaal in Rusland, zuipen tot ze erbij neervallen. Als jij dacht dat je met carnaval veel dronk, moet je voor de gein eens in Rusland op straat gaan lopen. Godsamme zeg!!!

Verder kwamen we ineens een enorme groep Nederlanders tegen, zelfs een paar bejaarde mensen. Een man van 85 jaar (uit Kerkrade notabene), zei: "Nou, als ik je vader was, had je niet mogen gaan, maar ja ik ben ook ouderwets". Hahaha. Dus, weten we dat ook weer, en inderdaad, daarna kwamen dus die dronken Russen. Papa's hadden jullie toch een beeeeetje beter moeten nadenken!! Maar nu is het te laat :)

Zo, even iets over Irkutsk. Het is hier dus f**kking 25 graden waaaaaaw!!! Geen wolkje aan de lucht!! Je krijgt wat je verdient, zeggen ze weleens ;) We waren al meteen heel erg verbaasd toen we de trein uit kwamen; er stond namelijk een of andere jongen met een A4tje waar 'VERHOEVEN' op stond. Goh, Verhoeven, die kennen we, dachten wij. Wat bleek; die had onze tickets naar Mongolie!! Eigenlijk moesten we die namelijk zelf gaan ophalen bij het een of andere postkantoor, dus we waren deze onbekende jongen zeer dankbaar.

Daarna gingen we (zwart) met de tram, maar we werden natuurlijk betrapt. Gelukkig konden we nog gewoon betalen en kregen we geen boete. We hebben een mooi hostel (nog schoner dan ons huis mam) en we hebben al een beetje door de stad gelopen. Morgen gaan we naar het Baikal meer. Das het grootste zoetwatermeer van de wereld en daar leven 26000 diersoorten. Je kunt er veertig meter diep naar beneden kijken en het water kun je gewoon drinken. Dus we zijn heel benieuwd. Irkutsk is mooier dan Yekaterinaburg; hier zijn de mensen wel gewoon vrolijk en de stad is gezellig. Er wonen ongeveer 500 000 mensen. Tilburg is er niks bij!! Nou haha, sorry again van de foto's, maar wij als journalisten kunnen natuurlijk zo beeldend schrijven dat jullie geen foto's nodig hebben ;)

Tot de volgende keer!!

Kus, Loes en Sjan

• 14 September 2007 - 10:06

Roos:

Nou, geniet maar fijn van al het moois!
    groetjes!

• 14 September 2007 - 12:14

Ninaas:

Inderdaad ik heb geen pics nodig!! Heeeeeel beeldend!! ;)

Nienxx

• 14 September 2007 - 18:49

Jan Van Os:

Dag loesje en sjan.
    Hier zitten wij dan in een of andere ouwe boerenstulp met alle meiden van eussen erbij en de fuck,, heh daisy.Zuipen kunnen ze hier ook goed want vooral die uit de bep.straat in het eikske kan het heel goed en dan is het nog niet eens carnaval.
    Verder is het hier heel gezellig, echt een soort retraite met al die jongelui om je heen.
    Ik lees dat jullie erg leuke avonturen meemaken en dat jullie de zatte russen de baas kunnen.Ik hoop dat jullie straks die ....rpe chinezen ook zo de baas kunnen.
    Verder wensen Jan, Marlies, marij,huub,John Tiny je oude(heer moest ik schrijven), en je moeder, ruud.jacqueline,herm en jeanette en ans en wiel uut het gesellige haaksbergen.
    Hoi je hou jullie taai.
    einde bericht.

• 14 September 2007 - 19:03

Petie:

loes en sjan.jan doet naam eer aan.zuipt niet is gewoon asetisch ingesteld.jammer voor hem.Dat van die ontvangstplakaten op staions was bekend.zie dvd van floortje dessing.dus dat gaat in china ook zo gebeuren.hoe heet die kerkradenaar nou.misschien ken ik hem ook.geniet dan maar van het mooie weer en wees voorzichtig met zatte mannen.we kijken weer uit naar jullie volgend verhaal.groetjes van ons allen uit haaksbergen.
    xxx petie en metie

• 14 September 2007 - 22:22

Ank:

Ha liefies! Lekker hoor, nog even jullie verhalen lezen en nagenieten van mijn eigen vakantie voordat ik dinsdag weer gewoon burgerlijk aan het werk moet (je moet maar een huis willen kopen ;-))
    Het is nu Pap's verjaardagfeest, wel raar nu Sjan dat je daar niet bij bent. Wordt toch wel lang zo, eerst 3 maanden en daarna nog ns 6. Maar Barcelona is een mooi vakantiestekkie dus daar komen we op bezoek! Echt cool dat het in Siberië gewoon warmer is dan in Nederland! Hier gaat alles verder zn gangetje. De mountainbike tochten in de Ardennen waren met 3 lekke banden en paden waar niet over te fietsen viel ook wel spannend maar niet zo noemenswaardig als jullie verhalen. Hele dikke kus voor jullie!

• 15 September 2007 - 06:39

Marij.:

Ik dacht al dat ik vroeg zou zijn maar er is ene Ank die was vanochtend ( of vannacht!) al met jullie aan de praat. Het is gezellig opstaan op deze manier en dan jullie verhalen lezen. Treinreizen, russische zatlappen, 25 graden, helder water, scheldpartijen en wat al nog meer. En dan die mooie foto's!!!!!!!!!!!!! Geef de schuld maar aan die Russen maar ik denk dat je die cursus in Londen heel hard nodig hebt.
    Liefs, geniet ervan en groetjes,
    Marij.

• 15 September 2007 - 07:35

Rini:

Wat een mooi verhaal weer, en inderdaad je hebt er geen foto´s bij nodig. Als je je ogen sluit na het lezen waan je jezelf op reis. Ene, waarom zijn jullie niet nog harder gaan schreeuwen tegen die zatte Russen!!, dan waren die zatballen vanzelf omgevallen van de schrik. Maar, jullie staan je mannetje wel. Ik kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen.

• 16 September 2007 - 10:37

Kees:

hey loes & sjannie!

geweldig al die verhalen! ben inmiddels ook terug van me vakantie was echt te gek! foto's staan op hyves en anders kijk ff op www.raboweb.nl .....

xus groetjes, kees

• 16 September 2007 - 13:36

Roos:

Beste lezers, ik krijg zojuist in een e-mailtje te lezen dat Sjan en Loes de voicemail van BNN ingesproken hebben en dus maandagavond in het programma "Weg met BNN" te horen zijn.
    Ze zitten nu in de trein naar Mongolië. Er is inmiddels een behoorlijk tijdsverschil met hier, nu is het daar al 7 uren later.
    De groetjes!

• 16 September 2007 - 20:38

Adri:

Ooh, zwartrijders, straks worden jullie nog voor straf naar de goelag in Siberié gestuurd; je weet maar nooit met die Russen. Ondertussen al op weg naar of al in Mongolië misschien. Al handelaren op de trein gehad? Wel jammer dat het eten niet zo geweldig is begreep ik uit een mailtje van Sjan. Jammer, dat is toch ook belangrijk op vakantie. Dan maar flink wodka drinken, daar blijven de meeste Russen ook van overeind.

de groeten

• 17 September 2007 - 17:46

Penny:

Ha Sjan en Loes,

Leuke verhalen hebben jullie zeg, ben al redelijk jaloers! haha.
    Groetjes van ons thuis in Westerhoven en nog heel veel plezier enzo!

XXX

• 17 September 2007 - 18:33

Metie:

Wauuuw, ik heb jullie net op radio BNN gehoord plaatselijke tijd 20.30 uur. Te gek; we hebben dubbel opgenomen voor het geval 1 mocht mislukken.
    dikke kus van mij en didi

• 18 September 2007 - 06:45

Petie:

genoten van radio debuut.Gaan jullie nog eens terug naar Rusland.Heerlijk toch die zatte mensen.Ben benieuwd wat we te horen krijgen over mongolie.Zal zeker anders zijn denk ik.Tot hoors maar weer op bnn.

• 18 September 2007 - 07:15

Ciel:

He loesje en sjan,

Sorry voor mijn erg late reactie...erg druk met nieuwe werk (slecht excuus maar echt waar).
    wat een leuke verhalen!! Ben al weer benieuwd naar de volgende!
    Heel veel plezier nog en "spasiba" voor de foto's he ;-)?!?

X Ciel

• 18 September 2007 - 07:20

Ciel:

He loes en sjan!

Sorry voor mijn late reactie...heb het heel druk met nieuwe werk (slecht excuus maar echt waar)
    wat een stoere verhalen, leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!! Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal!
    Veel plezier nog en "spasiba" voor de foto's ;-) Volgende keer beter!!

X Ciel

• 18 September 2007 - 07:48

Herolds:

Iedere dag Carnaval hmmmmm ha ha!
    Laat die foto's inderdaad maar zitten, het is zo veel spannender ;-)
    Nog heel veel plezier saampjes!

groetjes,
    Herold

• 18 September 2007 - 08:06

Ank:

Leuke nieuwe cariere begonnen?! Jullie waren leuk op de radio (veel leuker dan die jongen voor jullie)! Wel raar om jullie te horen terwijl jullie zo ver weg zijn! Ik ben weer braaf aan het werk nu na mijn twee weken vakantie, verder niets spannends te melden!