Chinese are crazy - Reisverslag uit Beijing, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Chinese are crazy - Reisverslag uit Beijing, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Chinese are crazy

Door: Loes

21 September 2007 | China, Beijing

Waaaaw, we zijn in CHINA!!!! Alles is hier gestoord gewoon; de mensen (liggen op het station gewoon te slapen), het verkeer, het weer (30 graden!!!) maar vooral de geluiden! Lijkt wel alsof we in een Mario Bros game van vroeger zitten; overal geluidejes, lichtjes, schreeuwende Chinezen...poeh hey! Chinezen haten stilte, dat hebben we in een boekje gelezen, stilte is een teken van eenzaamheid. Nou, eenzaam zullen we hier niet worden, Jezus Christus wat een lawaai. Allemaal mensen die je achterna lopen om te vragen of je dvd's wil huren/kopen/kopieren. Ze bakken hier op straat pannekoeken, eieren, wat je maar wil. Ze rochelen hier allemaal op straat, erg leuk, je moet dus uitkijken waar je loopt. Nou, we zijn er pas een paar uurtjes en we hebben een hostel waar meer dan 100 mensen in kunnen, dus we zullen wel weer wat mensen leren kennen schat ik zo. Internet, een bed en een douche, all we need.

En over ontmoetingen gesproken; de treinreis hierheen was zo ongeveer de meest grappige/bijzondere/aparte die we hebben gehad.We kwamen om 8 uur 's ochtends op t station en we zaten, jawel hoor, in een wagon (kunnen ong 30 mensen in) vol met Nederlanders. Hoe verzin je het. En de meest gekke zaten bij ons in de coupe. Nou, wij dachten eerst dat ze een stelletje waren, maar dat waren ze duidelijk niet. Sterker nog, ze kenden elkaar pas een jaar en die vrouw greep elke gelegeheid aan om stomme opmerkingen tegen die vent te maken. Beetje zielig voor hem. Ik denk dat ze zo ongelukkig waren en dus daarom maar zijn gaan zuipen in de trein (bier, wodka, whatever). Ze vroegen of wij mee wilden doen, maar daar hadden we echt geen zin in. De glaasjes wodka van onze twee vrienden resulteerde in een ruzie: ("Nee, ik wil boven slapen Marco!!") en even later: (" Marcooooo, ik wil toch beneden slapen") Echt heel grappig allemaal en de volgende dag deden ze net alsof er niks aan de hand was.

In Mongolie hebben we de laatste dag nog een tour gedaan. Supermooi weer, we zijn gewoon bruin geworden. En dat landschap is echt belachelijk mooi gewoon!! We hebben paardgereden en we hebben Mongools eten gekregen, dat gewoon heel goed te doen was. Toen we terug kwamen bij het hostel gingen we even bellen (ja mam, toen namen jullie eindelijk op). Daarna gebeurde er iets heel grappigs; ik had opgehangen en toen zat er een Mongool (klinkt heel lullig maar ja zo heten ze toch echt) mij na te doen: "Doei doei doei', zei hij de hele tijd. Bleek ie best goed Duits te spreken, en wij dachten eerst: goh wat een aardige man. Maar hij bleef maar tegen ons zeggen dat als we problemen hadden, we maar naar hem moesten komen en allemaal van dat soort dingen. Ik moest echt zoooo lachen om hem, en wat bleek: hij was gewoon straalbezopen. Naast hem stond een halfvolle fles Port, waar wij van MOESTEN drinken en dat hebben we dus ook maar gedaan. Kleine slokjes natuurlijk ;)

Maar dat soort rare dingen gebeuren er hier dus...haha. Nu zijn we dus weer op de volgende bestemming en het is hier prima!! Supermooi weer, misschien we iets te mooi, met al die smog, want het is hier wel benauwd. Omdat we er pas eventjes zijn, vertellen we komende week wel meer over China. We blijven ongeveer twee weken in Peking nu!

Nou mensen, dit was het weer!

Liefs, Loes en Sjan

• 21 September 2007 - 09:33

Loes En Sjan:

Trouwens, voor degenen die het leuk vinden: we zijn nu elke maandagavond om half negen op BNN radio te horen!! X

• 21 September 2007 - 09:37

Paul:

Lieve Sjan en Loes, wat een geweldig verhaal weer en jullie reis bevat meer dan genoeg leuke dingen zo te horen.
    China 2 weken lekker genieten zou ik zeggen. Ik lees met veel plezier steeds weer jullie nieuwe verhalen.
    Zo te lezen hebben jullie heel goed weer. Hier is het nat en steeds kouder. Bij ons ligt het winter dekbed er al op!
    Geniet van alle mooie dingen.
    Veel liefs en een dikke kus.

Paul

• 21 September 2007 - 09:48

Ank:

LEUK! Maar niet zeuren over het weer hoor! Jullie hebben tenminste nog een zomergevoel, dat heb ik dit jaar nog niet gehad! Geniet er dus maar lekker van! Leuk dat er zoveel te zien en te doen is en steeds wat gebeurd, maar ff een dagje lekker rustig aan en relaxen zit er daar dus niet in of wel? Wel snel eigenlijk dat jullie nu al in China zijn, hebben jullie een idee hoe lang jullie daar blijven?! Hopelijk kunnen jullie in dit iets verder ontwikkelde land foto's oploaden want begin nu wel erg nieuwsgierig te worden! Hele dikke kus, geniet ze!

• 21 September 2007 - 10:11

Roos:

Wow, wat is het leven toch mooi!
    Genieten maar meiden!
    De uitzending op BNN was leuk.
    Dikke kus van mama

• 21 September 2007 - 11:26

Fam. Roozen:

Hoi Loes en Sjan,

Ik heb vol bewondering jullie reisverhaal zitten lezen, wat een ervaring zeg!!
    Ik hoorde van Gioia van deze site en van jullie GROTE reis, erg leuk.
    Jullie mogen helemaal niet mopperen over het weer, hier is het niet veel bijzonders en ook niet geweest trouwens.
    Nog erg veel plezier daar en pas goed op jullie zelf!!(sprak de moeder haha)
    Liefs xx Peter,Gioia,Laura en uiteraard Iloma Roozen

• 21 September 2007 - 13:04

Rini:

Hoi Sjan en Loes.
    Zoals jullie genieten van de reis, genieten jullie lezers van de verhalen. Het nadeel voor ons is dat wij van jullie verhalen niet bruin worden. Als ik het verhaal zo doorlees begrijp ik dat mongolie best nog een paar dagen langer had mogen duren zo mooi is het daar. Maar!! de reis must go on dus op naar China waar je inmiddels gearriveerd bent. In die korte tijd daar hebben jullie alweer zoveel beleefd. Schitterend gewoon.
    Geniet van alles en tot jullie volgende verhaal.
    Niet de gewone maar de hartelijke groeten.

• 21 September 2007 - 13:40

Maris:

Hoi Liefjes,
    Geweldig die mooie verhalen die ik van jullie lees!!! Loesje, ik mis je heel erg!!
    Dames geniet van China, de indrukken en de roggels op straat;) En natuurlijk van het mooie weer want hier in Nederland is het voor de verandering grauw en regen!!
    Lots of love
    Maris

• 21 September 2007 - 14:16

Adri:

Nou meiden, ik heb er niet gauw last van maar zo stilaan begin ik toch wel een beetje jaloers te worden op jullie. Lijkt me prachtig om al die landen en prachtige landschappen te doorkruisen, maar toch vooral om mensen te ontmoeten. Ik wens jullie veel goed weer, lekker eten en leuke contacten.

Houdoe
    pa

• 21 September 2007 - 15:09

Lieke:

Geweldig, die hyperactieve chinezen, haha! Alleen dat rochelen vind ik dan weer iets minder smakelijk, maar goed.
    Gelukkig hebben wij dit weekend ook nog een klein beetje nazomer met 23 graden, maar dat kan niet op tegen die 30 graden van jullie.
    Geniet er nog van en tot snel!

xx Lieke

• 21 September 2007 - 18:34

Marij:

Leuk om weer een heerlijk verhaal te lezen. Jullie zijn wel in een recordtempo doorgereisd. Jammer dat Mongolië maar zo kort was, dat lijkt me wel mooi te zijn. Ben benieuwd hoe jullie Peking vinden. Schijnt dat daar ivm. de Olympische Spelen hele woonwijken zo maar van de aarde zijn weggevaagd om het stadion en wat daar allemaal bij hoort te bouwen, en de mensen die daar woonden hadden nog geen andere woonruimte. Jammer dan... maar zij moesten maar zien dat ze iets anders zouden vinden.
    Geniet er maar van en tot het nieuwe verhaal,
    groetjes, Marij.

• 22 September 2007 - 16:01

Mark En Danielle:

hoi hoi,

Leuk joh allemaal!! Dit berichtje sturen wij vanaf Kreta, waar het vandaag nog iets minder warm was als bij jullie (27 graden) maar het wordt nog beter. Zitten er ook nog leuke chinezen bij daar? Geniet er nog maar lekker van en veel plezier nog.....
    groetjes van Ons

• 23 September 2007 - 00:19

Nick V D:

heeya

zo te lezen alles goed daar!!
    leuk hoe jullie al de spannende verhalen vertellen.

geniet ervan!!!

groeten nick

• 23 September 2007 - 10:50

De Prevootjes:

nou dames, dat zijn nog eens avonturen! Fijn dat jullie ons op deze manier wat laten meegenieten. Dat die Chinezen zo'n herriemakers zijn wisten we niet. Effe time-out in een tempel??
    geniet ervan,
    xxx

• 24 September 2007 - 06:58

Petie:

net terug van een heel mooi lang weekend zeilen lees ik weer zo'n prachtig verhaal.Jullie maken veel aparte dingen mee.Spannend en avontuurlijk dus.We zullen vanavond weer naar bnn luisteren.Verheug ik me nu al op.xxxx

• 24 September 2007 - 07:10

Juuuut Kiwi:

heyyyyy,

wat is het toch leuk om te lezen, zooooo ontzettend gaaf!!! Wat een cultuurshock.....

Vananvond ga ik luisteren, ben benieuwd!!!

Have fun and enjoy!!

Kus Juuut

• 24 September 2007 - 07:29

Metie:

hoi avontuurlijke meiden. zorg dat jullie niet téveel tijd kwijtraken aan het lezen van onze reacties. Zonde,maar ook weer goed om bij tekomen van al die cultuurschocks.Geniet ervan, ik beluister vanavond weer BNN en neem jullie voicemailbericht op.
    heeeel veeeeel xxxxxxxxxxx

• 24 September 2007 - 07:37

Ninaas:

Hankie Pankie!!! Veel Pleziel in China! Geniet el maal lekkel van! :p

Nienxx

• 24 September 2007 - 11:52

Diana:

Hey!
    Had al gehyved maar misschien kijk je daar niet zo makkelijk op. Hier alles oke! De vissen zijn prima! heel gezelli! Ze houden echt van gezelligheid en vinden mij een prima surrogaat moeder,haha! Ook van Daan de groetjes en tot over een hele lange tijd! We lezen jullie verhalen wel hoor.

kiss D