Babypanda's en breien op straat - Reisverslag uit Chengdu, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Babypanda's en breien op straat - Reisverslag uit Chengdu, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Babypanda's en breien op straat

Door: Loes

13 Oktober 2007 | China, Chengdu

Ja mensen, hier zijn we weer, het inmiddels beroemde duo Loes en Sjan (zie Volkskrant- en Yessite en BNN!! haha) Na een op zijn zachtst gezegd 'aparte' treinreis zijn we aangekomen in Chengdu. Ik zal even bij het begin beginnen. Toen we op het station aankwamen, we waren met een paar mensen uit Israel, zagen we echt de grootste mierenhoop ooit denkbaar. Het leek wel alsof heel China die avond met de trein moest haha. Echt, aapjes kijken doen ze nog steeds, ze staarden ons weer net iets te lang aan allemaal. Chinezen zijn niet bepaald georganiseerd ofzo; ze stonden met zn allen voor een minuscuul hekje te wachten tot ze naar binnen mochten en toen dat eindelijk mocht, stormden ze met zn allen naar binnen. Wij hoefden niks te doen, we werden vanzelf de goede richting in geduwd. Nou, eenmaal in de trein (gewoon een gang met allemaal bedden), was het zooooo smerig! We sliepen op bedden waar net andere mensen in hadden gelegen zo te zien. Maar ja, daar zijn we inmiddels aan gewend. De eerste dag hebben we een beetje rondgelopen en kwamen volgens mij mensen van Yorin Travel tegen, daar hebben we even mee gepraat. Verder hebben we 's avonds van de straat gegeten en al die Chinezen stonden ons uit te lachen omdat we geen pittige saus wilden. Vandaag, de tweede dag, hebben we weer vanalles meegemaakt. In Nederland was het 1 uur 's nachts toen wij opstonden, voor sommigen bedtijd, voor anderen kroegtijd, maar voor ons pandatijd!! We gingen naar een pandareservaat waar ze zestig panda's hebben om te fokken en we hebben ze ook gezien!! Zo lief zagen ze eruit, ze hadden ook baby's maar daar mochten we geen foto's van maken. Daarna (we waren vroeg terug), zijn we een stukje gaan lopen naar een markt. De Chinezen zijn nog steeds gek; lopen te breien op straat en wat ze allemaal meenemen is niet normaal. Sjan maakte de opmerking: Chinezen zijn net mieren, en dat zijn ze ook. Alleen dan een beetje meer een zooitje ongeregeld. Maar goed, opeens kwam er een meisje naar ons toe. Ze vroeg: 'Can I help you?' We zagen er helemaal niet uit alsof we hulp nodig hadden, maar de Chinezen spreken je graag aan om hun engels te oefenen, en vervolgens kunnen ze dan maar een paar woorden. Toen vroeg Sjan: 'What's your name?' Toen zei ze: 'POTATOE'!!! HAHAHAHAHA! Tja voor degene die het niet weten: potatoe is aardappel....dus ik kon echt niet meer ophouden met lachen, Sjan probeerde gewoon het gesprek op gang te houden maar we moesten echt allebei zoooo lachen. Uiteindelijk is ze weggegaan. Haha. Daarna, toen we terugkwamen van de markt hebben we een massage gehad van anderhalf uur, voor 3.50 euro hahaha. Wat een lachertje. En hij was ook nog goed!! Nou mensen, we gaan hier nog een berg beklimmen en morgen kijken naar de grootste boedha in de wereld, 71 meter hoog! Vanavond waarschijnlijk een feestje met een paar engelsen die ons hostel zitten, dus binnenkort weer meer van ons!! Dikke kus,

Loes en Sjan

• 13 Oktober 2007 - 08:23

Metie:

Nou zeg, arm chineesje aan(uit)lachen, echt iets voor jullie ik zie het voor me. Wat een geweldige ervaring om panda's in het echt te zien. en leuk Loes dat ik je even op msn had toen je dit verhaal schreef. Lieve groetjes en tot vlgd keer. Ik zal ma.av. op BNN weer klaarzitten om jullie reisverhaal te horen. xxxx

• 13 Oktober 2007 - 08:37

Petie:

Okee dames,het kan niet op.Ik kan me voorstellen wat jullie zoal op een dag beleven.Dat is goed te zien op die heerlijke sfeerfoto's die we te zien krijgen.Echt vakantie dus.En een schat aan indrukken.Maar foei,schaam jullie, een meisje uitlachen daar ze toevallig aardappel heet.Bij nader inzien had het mij misschien ook kunnen overkomen.Ik zou waarschijnlijk toch net zoals jullie een beetje ingetogen lachen.Correctie is dus op zijn plaats dames,een beetje foei dus.Genieten doen jullie volop.Dus.Rest me de hartelijke groetjes en gauw weer tot mails etc.
    XXxxxxxxx

• 13 Oktober 2007 - 10:20

Jeanetteke En Herm:

Hallo Ladies,
    Uit alle verhalen is alles nog steeds geweldig.Loes maak voor mij even een afspraak bij die masseur voor 3.50 Euris!
    Sjatteleeve geneet dr va.
    De TANT en der Nonk Veul leefs en muuelkes,
    Adieje wah....
    Zhanetteke en der Herm

• 13 Oktober 2007 - 10:46

Ank:

Ha lieverds, kunnen jullie niet zo'n schattig pandaatje mee naar huis nemen? Hahah, heb wel ooit op tv gezien dat ze helemaal niet zo schattig zijn als ze er uit zien! Leuke foto's trouwens op de site!
    KUS

• 13 Oktober 2007 - 13:30

Rina:

Hallo Sjan en Loes, Hier uit Waalre nieuwe fans voor jullie site. De verhalen maken je nieuwsgierig naar de volgende avonturen. Veel plezier en genieten maar!

• 13 Oktober 2007 - 14:25

Rini:

Hoi Sjan en Loes,
    Weer heel veel belevenissen in een paar dagen.Het is iedere keer weer genieten van alles wat mij mogen lezen. Ook wij reizen elke keer een stukje (stuk) verder met ook voor ons inmiddels beroemde duo. Klim ze en reis veilig verder. Tot jullie volgende bericht.
    De hartelijke groeten

• 13 Oktober 2007 - 15:14

Adri:

Ha meiden,
    er lijkt geen eind te komen aan de vreemdsoortige dingen die jullie zien en beleven. Lijkt me wel leuk om allemaal mee te maken voor jullie. Geniet er van.

groeten
    pa

• 13 Oktober 2007 - 16:38

Roos:

Ha meiden, ik heb de indruk dat de Chinezen jùllie net zo vreemd vinden als jullie hen! Zij lachen jullie uit, maar jullie zijn geen haar beter....
    "Altijd blijven lachen" zeiden Bassie en Adriaan jaren geleden al!
    Geniet ervan, dikke kus mama

• 14 Oktober 2007 - 09:20

Lieke:

Wat een verhalen weer zeg, haha. Trouwens Sjan, je hebt net wel een geweldig optreden van Marc Canto gemist, haha. Ik was een beetje aan het zappen en hij kwam voorbij op RTL 7 waar hij een duet aan het zingen was, haha. Moest ik even kwijt.
    Veel plezier nog!
    xx Lieke

• 14 Oktober 2007 - 17:18

De Prevootjes:

Hallo globetrotters,
    schitterend wat jullie allemaal meemaken!! (proeven jullie wat jaloezie??) De foto's zijn heel leuk, dus blijven maken. Wat wij ons afvragen, hoe is het met jullie chinees, welke woorden (of zinnen...) kennen jullie al?
    (Zal jullie leren arme leergierige chinese meisjes uit te lachen.)
    Vooral blijven genieten,
    groetjes en veel xxxxx

• 15 Oktober 2007 - 09:39

Paul:

Lieve Sjan en Loes, jullie verhalen echt geweldig en ze blijven leuk om te lezen jullie genieten echt, super hoor!
    Kleine meisjes uitlachen, jullie durven wel zeg.
    Jullie foto's op de site echt super mooi.
    Enjoy! dikke kus en veel liefs uit Utrecht...X!

• 15 Oktober 2007 - 14:12

Ninaas:

€3,50 voor een massage? Wil ik ook!!! ;o)

• 16 Oktober 2007 - 06:57

Ank:

Jullie radiooptreden was weer erg geslaagd! Geloof wel dat jullie de enige zijn die niet de halve reisgids oplezen en standaardverhaaltjes houden maar juist dingen vertellen die je nergens kunt opzoeken.
    Kus

• 16 Oktober 2007 - 20:42

Roos:

Leuk gesprekje op BNN meiden. Grappig om jullie elke keer weer te horen!
    We genieten ervan!
    Veel liefs en goeie reis verder!