Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Kunming

Door: Sjan

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2007 | China, Kunming

Onze volgende bestemming is weer bereikt: Kunming. Vanmorgen zijn we aangekomen na een treinreis van 19 uur. Ik heb even in de Lonely Planet opgezocht welke afstand we in China alweer afgelegd hebben: zo'n 3000 kilomter.
In Chengdu zijn we redelijk actief geweest. Naast de panda's zijn we met de bus naar de grootste (zittende) Boeddha ter wereld gaan kijken; 71 meter hoog. Helaas was dat in het weekend, wat betekent dat Chinezen er zelf ook massaal op uitgaan en wij dus anderhalf uur in de rij moesten staan om de boeddha te zien. Voorlopig hebben we even genoeg van boeddha's!
Een dag later zijn we naar een berg gegaan, Qincheng Shan, om te wandelen. Het leek een beetje tropisch, met palmbomen, grote insecten en kleine riviertjes.
En gisteren hebben we dus de trein genomen naar Kunming. Wat we hier precies gaan doen, moeten we even uitzoeken. Er is een stenen bos (?) in de buurt en er schijnen een paar mooie meertjes of waterplassen te zijn.
We zien het allemaal wel (die zin heb ik gebombardeerd tot slagzin van deze reis)!!!
Later meer, we gaan de stad even verkennen! Kus, Loes en Sjan

  • 17 Oktober 2007 - 07:15

    Metie:

    Ha die reizigers; nou alweer een hele afstand afgelegd, leuk dat we op de kaart kunnen meekijken en stenen bos!; ben benieuwd welke "versteende bomen"jullie zullen zien. dikke kus van ons allen en sla maar alles op in jullie harde schijf.xxxxxxxxxxxxx

  • 17 Oktober 2007 - 07:42

    Petie:

    De afstanden worden groter.De verhalen korter maar niet minder boeiend.Flink aantal kilometers afgelegd en weer heel wat beleefd.Mijn slagzin is:"We lezen het allemaal wel".Op naar het volgende verhaal.xxxxxxxx

  • 17 Oktober 2007 - 09:36

    Juut :

    hey gils,

    we zien het allemaal wel hihi groot gelijk!! Loeske, mis je wel hiero!!!

    Heb je nog coole kleren kunnen kopen? Ben echt benieuwd!

    Kus Kiwi

  • 17 Oktober 2007 - 10:52

    Rini Leemput:

    Mooi om te lezen weer, Hoe hoog is die berg eigenlijk (Qincheng Shan)ik vermoed toch hoger dan je slagzin lang, maar ik heb geen idee.
    Ik groet weer zoals gewoonlijk niet gewoon maar:
    De hartelijke groeten.

  • 17 Oktober 2007 - 12:53

    Meike:

    Waarvan zien de de persoonsvorm en we het onderwerp is ;-) (gister tentamen rapporteren gehad :-( )
    Een stenen bos, ben benieuwd wat dat inhoud maar dat horen we vast nog wel toch? Het klinkt iig interessanter dan de stof in mn M&O boek waar ik nu boven hang. :-)
    xxmei

  • 17 Oktober 2007 - 21:04

    Roos:

    Nou dat was kort, maar krachtig!
    We weten nu tenminste ook weer waar jullie "uithangen" en kunnen een lijntje trekken van Chengdu naar Kunming op onze wereldkaart. (toch een heel eind weg van Westerhoven hoor)
    Veel liefs van mama

  • 18 Oktober 2007 - 06:55

    Ank:

    Ha liefies! Hoe korter jullie verhalen worden, hoe meer jullie je daar vermaken redeneer ik maar dus: mooi! Stond in de nrc.next trouwens nog een artikel met foto van dat terracotaleger, heb het voor je bewaard! KUS

  • 18 Oktober 2007 - 09:46

    Ninaas:

    Ik sluit me aan bij de twee bovenstaande berichtjes!! ;o)

  • 18 Oktober 2007 - 09:50

    Paul:

    Zo dames jullie hebben al aardig wat kilometers afgelegd! En er volgen er ook nog aardig wat denk ik. Geniet er maar lekker van.
    Dikke kus...X!

  • 18 Oktober 2007 - 15:37

    Suus:

    hee hee girlz,
    wat een afstand zeg! Ik mag morgen 4 uurtjes vliegen, maar als ik weer terugdenk aan de treinreizen in azie is dat niks. Jullie kunnen er inmiddels over mee praten!
    Sjan, ik vond t echt super leuk dat ik je gister effe gesproken heb op msn!!
    Het ga je goed!
    kus

  • 18 Oktober 2007 - 15:37

    Suus:

    hee hee girlz,
    wat een afstand zeg! Ik mag morgen 4 uurtjes vliegen, maar als ik weer terugdenk aan de treinreizen in azie is dat niks. Jullie kunnen er inmiddels over mee praten!
    Sjan, ik vond t echt super leuk dat ik je gister effe gesproken heb op msn!!
    Het ga je goed!
    kus

  • 18 Oktober 2007 - 15:38

    Suus:

    oeps, foutje! was weer te ongeduldig!
    x

  • 19 Oktober 2007 - 11:18

    Maud:

    eey loes en sjan,

    wat een beleving allemaal en ook al een groote afstand afgelegd. nou begint het ook bij mij weer te jeuken....op naar jullie volgende avontuur "het stenen bos". ik mis je scheet xxxx je trouwe en trotse fan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kunming

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Barcelona

12 December 2007

Back home

03 December 2007

Last but not least

03 December 2007

Last but not least

29 November 2007

Takayama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 26044

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: