Zomer in Nanning!! - Reisverslag uit Nanning, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Zomer in Nanning!! - Reisverslag uit Nanning, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Zomer in Nanning!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2007 | China, Nanning

Palmbomen, nog steeds rare Chinezen en 30 graden, geen vuiltje in de lucht (buiten de smog;)). Dat is Nanning, waar we nu voor de tweede dag zitten. Van tevoren zei iedereen: 'Whaaaaat the fuuuuck, waaaaaarom gaan jullie daaaaaarheen?? Daar is niks te beleven.' Maar wij dachten: we zien het wel en zijn nu blij dat we er zijn! Want, het is hier supermooi!! Niet alleen het weer, maar er is een enorme rivier waar we gisteren langs zijn gelopen, we hebben een hotel (want er zijn dus geen hostels hier, wel jammer) dat ook prima is. We zitten tegenover het station en we hebben vandaag een beetje in een park rondgelopen waar ondefinieerbare vlinders vlogen, zo groot als vogels. Wordt dus even opzoeken wat voor vlinders dat precies zijn. De treinreis hierheen vanuit Kunming verliep gewoon weer zoals alle treinreizen hier. De Chinezen zijn hier een beetje anders. Ze lijken wat donkerder, en hebben bredere neuzen. Maar de taal is nog steeds even raar. Maar ondanks dat het rare vogels zijn, zijn het ook soms wel lieve mensen hoor. We zaten in Kunming namelijk in een taxi, en op een gegeven moment zei Sjan: volgens mij snapt ie er niks van. En inderdaad; ik liet hem de kaart nog eens zien en hij begon allemaal dingen te mompelen en reed een andere kant op. Wat resulteerde in een drie kwartier durende taxirit...en ik, gierig dat ik ben geworden hier in China, zei tegen Sjan: Ik ga hem ECHT niet alles betalen. De teller stond op 35Y, wat neerkomt op 3.50 euro, echt NIKS dus vergeleken met Nederland. Shame on me. Maar we waren dus een beetje geirriteerd, maar guess what: we kregen de rit gewoon gratis!! We hoefden niks te betalen, en ook al wilde ik hem nog iets geven, hij wilde het niet aannemen. Dus vonden we het meteen sneu dat we zo gierig waren...zo zie je maar weer.

In Kunming zijn we niet meer naar het stenen bos geweest, omdat dat toch te ver weg was en we geen extra nacht wilden boeken. Wat we wel hebben gedaan is een beetje op de markt rondhuppelen, waar ze echt alles verkopen. Er hingen honden (gevelde), varkens, er waren hanen die ter plekke geslacht werden. Enorme vissen lagen in bakken te wachten tot ze dood gingen. En die Chinezen geven werkelijk nergens om, niet om dieren of het milieu in ieder geval. Die vissen liggen daar dus een hele dag bijna dood te gaan...ik kan dat niet aanzien hoor. Als ze die dieren meteen doodmaken, zijn ze daar ook vanaf. Ik snap best dat ze die vissen eten, doen wij zelf ook, maar laat ze dan niet op die manier doodgaan. Maar ja, de Chinezen redeneren: hoe verser, hoe beter. En daar hebben wij niks over te zeggen. Ze zijn ook wel grappig hoor, Sjan en ik gleden bijna uit over een stuk van de weg waar een man cement op aant doen was. Natuurlijk kwamen er de hele tijd voetstappen op en moest die arme man de hele tijd opnieuw beginnen. Maar ja wat wil je ook, een Chinese markt is niet bepaald rustig te noemen.

Vanavond hebben we een volgende trein richting HongKong. Daar belooft het net zo warm te zijn als hier in Nanning, en dat vinden wij helemaal niet erg! HongKong heeft namelijk een heel mooi strand, hebben we van horen zeggen. En daar gaan wij dus mooi even de zomer, die we in Nederland gemist hebben, inhalen. Al jaloers?? MOOI!!

X Loes en Sjan

  • 21 Oktober 2007 - 08:14

    Petie:

    Loes na het msn gesprek heb ik dit verhaal meteen gelezen.Ik kan je ergernis over dierenmishandeling goed begrijpen.Raar volk maar daar hebben wij niets in te brengen.Ik hoop dat jullie een goede reis naar HongKong hebben en zeker mooi strandweer.Maar jaloers.NEE HELEMAAL NIET

  • 21 Oktober 2007 - 09:39

    Rini :

    Alweer een mooi verhaal om te lezen. Nanning heeft jullie dus aangenaam verrast buiten het dierenleed om dat niet om aan te zien is. Zielig van die taxichauffeur, was hij zelfstandig!! of is ie z´n baan misschien al kwijt. Geen gewetenswroeging krijgen hoor. Moet ie maar Nederlands leren.
    Ben nu al weer benieuwd naar de verhalen van HongKong. Reis goed, veilig en vooral met veel plezier verder.

  • 21 Oktober 2007 - 12:45

    Ciel:

    Hallo!
    Ben inderdaad wel jaloers aan het worden...met zo'n 10 graden en een koud windje is NL niet echt aangenaam momenteel ;-(
    Inderdaad echt heel zielig voor die dieren, denk dat ik was gaan janken als ik dat gezien had. Daar kan ik echt niet tegen, vind het al erg als ik zoiets op tv zie, laat staan in het echt!
    Verder genieten jullie met volle teugen en ben ik heel benieuwd naar jullie verhalen in Hongkong!

    X Ciel

  • 21 Oktober 2007 - 16:44

    Metie:

    Wat goed van Sjan dat ze meteen in de gaten had datjullie verkeerd reden in die taxi.
    Loes echt iets voor jou, die "dierenmishandeling". Tja zo zie je maar weer dat deze mensen daar geen boodschap aan hebben. Voor hun is dit food en geld.!! In HongKOng zullen jullie beslist last krijgen van smog, ben benieuwd hoe het bevalt in deze grote miljoenenstad. Nou lieve dames wederom heel veel plezier xxxxxxxxxxx

  • 21 Oktober 2007 - 17:21

    Ank:

    Behoorlijk. Dat klinkt meer naar een of ander Tropisch Paradijs, dat associeer ik nou niet direct met China normaal gesproken. Heerlijk zeg, ik zit hier met een kop thee onder een kleedje op de bank want het gaat weer heerlijk vriezen hier in Nederland vannacht... brr.
    Have fun in HongKong! KUS

  • 21 Oktober 2007 - 17:52

    Roos:

    Jaloers, ach dat valt wel mee, we hebben te eten, te drinken, slapen in een heerlijk maar vooral schoon bed. Wat wil je nog meer? Het is zo slecht nog niet in ons kikkerlandje!
    Leuk dat we je gisteren even gesproken hebben Sjan.
    Het ga je goed!
    Dikke kus van mama

  • 22 Oktober 2007 - 19:44

    Sjip:

    Hey girls,

    Wat een verhalen weer zeg! Ben ik net een weekje weg geweest, waar het overigens ook heerlijk warm was ;), en heb ik meteen vijf verhalen misgelopen!! Sjip, troost je maar met de gedachte dat we didi hier niet zullen vellen/slachten/langzaam laten doodgaan.... ;) Ze heeft het nog steeds goed bij ons. Sterker nog, ze beweegt nog minder dan bij jou (ja, ik weet t, het is moeilijk voor te stellen) en krijgt ook nog steeds gourmet! Dus bereid je maar voor op een uit de kluiten gewassen kat ipv een snoezig lief poesje, hihi.

    Nou, dames, veel plezier nog. De helft van jullie reis zit er inmiddels al op (dacht ik..)

    dikke kus, sjip

  • 22 Oktober 2007 - 20:58

    Nick:

    JEEEE ... wat een gave verhalen! Ik moet nog vaak terug denken aan China, vond het helemaal TOP!!!
    Geniet strax van Hong Kong, ga beslist naar de nightmarket...en sla (als je van sushi houd) Sushi One niet over (zit in Kowloon). Hoop dat jullie nu wel eens gaan zwemmen...hahah of uhhh renoveren ze het strand ook??? haha

    Tot laterss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Nanning

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Barcelona

12 December 2007

Back home

03 December 2007

Last but not least

03 December 2007

Last but not least

29 November 2007

Takayama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 26052

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: