Wolkenkrabbers - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van loesensjan - WaarBenJij.nu Wolkenkrabbers - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van loesensjan - WaarBenJij.nu

Wolkenkrabbers

Door: Sjan

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het zijn... wolkenkrabbers! Overal! Jullie raden het al; Loes en ik zijn in Hong Kong. Het was een hele reis om daar te komen: eerst met de trein van Nanning naar Guangzhou (13 uur), dan met de trein naar Shenzhen (1,5 uur) en van daaruit weer met de trein naar Hong Kong (drie kwartier). Maar we zijn er dus, sinds gisteren. Ons 'hostel' bleek in een enorm gebouw te zijn en de verdieping die op internet stond aangegeven, klopte niet. Uiteindelijk hadden we het dan toch gevonden: Kowloon New Hostel. We hebben het echter omgedoopt tot 'hok'. Want meer is het niet: een hok met daarin 12 bedden. Geen gemeenschappelijke ruimte, zelfs geen ruimte om rustig ergens te zitten. Er zijn 2 wc's die tevens als douche fungeren en that's it. Loes kreeg zelfs geen deken: die hadden ze niet meer. Dus heeft ze maar onder een handdoek geslapen. Onze travelsheets komen nu ook goed van pas. Maar voor jullie denken dat we onszelf zielig vinden: dat is niet zo! We hebben even heel hard gelachen toen we de kamer zagen en plannen onze dagen hier zo vol dat we alleen maar naar het hostel hoeven om te slapen!
Hong Kong is echt heel anders dan (de rest van) China. Het is wel een onderdeel van China, maar ook weer niet echt. We moesten door de douane om hier te komen en gelukkig hebben we een 'double entry visa', anders zouden we China straks niet meer in kunnen.

Hong Kong is verdeeld in verschillende eilandjes: Kowloon (waar wij zitten; het meest drukke en toeristische gedeelte. Werkelijk elke vierkante meter is volgebouwd), Hong Kong Island, New Territories en Lantau. We zijn al twee keer met de ferry naar Hong Kong Island geweest, en dan heb je echt een geweldig uitzicht, vooral 's avonds. Overal wolkenkrabbers en lichtjes, onvoorstelbaar. Soms zou ik willen dat ik mijn ogen even een minuutje aan iemand kon lenen zodat diegene kon zien wat ik zie.
Vandaag zijn we lekker naar het strand geweest (en een beetje verbrand) want het is hier nog tegen de 30 graden. Lekker in de zee gezwommen!

De voordelen van Hong Kong zijn dat mensen niet naar je staren, Engels spreken en niet spugen! Daarentegen is het wel een stuk duurder dan China en ja, het hostel... ;)

Kus, Loes en Sjan

  • 23 Oktober 2007 - 12:20

    Paul:

    Lieve Sjan en Loes, lekker hoor alles zo dicht op elkaar. En dan ook nog zoveel ruimte om te slapen. Zal lekker slapen onder een handoekje?? Maar goed dat jullie zelf nog iets bij jullie hebben.
    Zal wel een geweldig gezicht zijn al die wolkenkrabbers. Zeker by night ja!!
    Sjan ik vond het gezellig je gister even op de msn gesproken te hebben al ben je dan nog zover weg dan ben je ineens heel dichtbij!!
    Geniet maar lekker nog zo met z'n 2en jullie hebben gewoon nog 7 weken, VET!!!
    Dikke kus voor jullie beide..X

    Paul

  • 23 Oktober 2007 - 12:20

    Sander:

    30 graduh!!! Zijn ze helemaal gek geworden, het is hier ongeveer min 10.
    Als jullie Hong Kong beu zijn wil ik graag ruilen!!

    Have Fun!!!!

  • 23 Oktober 2007 - 12:43

    Ank:

    Ik had het vanmorgen op de fiets zooooooo koud... mn handen half bevroren (en ook mn oren, ben nog niet klaar met mn sjaal breien) en het was nog helemaal donker! Maar zit nu binnen in een warm kantoor met de zon die naar binnen schijnt en jullie verhaal... dus doe net of ik ook aan het zwembad zit met 30 graden (nou ja, ga niet in bikini rondlopen...). Geniet ze! KUS

  • 23 Oktober 2007 - 14:10

    Metie:

    Is dit erger dan die stinkende russische naar uien ruikende vrouw in de trein naar Moskou???Maar jullie zijn al gehard zo te horen.Prima. Leuk hoe je dat verwoordt Sjan om je ogen te leen te geven. Kon dat maar even waar zijn,digitaal meekijken zal niet lang meer duren!!!maar dan zijn jullie allang weer terug.Geniet van de drukte, ik ben nu niet jaloers in die mierenhopen!!!
    liefs

  • 23 Oktober 2007 - 15:54

    Rini:

    Slapen doe je met je ogen dicht dus neem het hostel "zo het is" maar voor lief denk ik dan.
    Wat een reisuren kruipen er toch in zo´n reis 15 uur en een kwartier das lang, toch geen decubitusplekken gekregen van al dat zitten in de trein. Wel vreemd dat ze je niet meer aankijken nu, ben je ineens een stuk onbelangrijker geworden voor de chinezen alhoewel jullie toch nog dezelfde zijn?.
    Geniet verder en!
    allebei de hartelijke groeten

  • 23 Oktober 2007 - 17:07

    Roos:

    Nou ik kijk echt uit naar foto's van de wolkenkrabbers!
    Jammer dat we niet echt mee kunnen kijken!
    Ik heb voor jou Sjan, van tante Mia een (Engelstalige) lonely planet van Barcelona gekregen! Lief hè?
    Geniet ze en een dikke kus van mama.

  • 23 Oktober 2007 - 19:56

    Adri:

    Die 30 graden spreken me wel aan, net zoals de rest zo te lezen. Wij doen het hier wel wat minder. 't Is effe wennen en dan weet je niet beter meer. 'k Ben wel blij voor jullie dat het goed weer is daar, hebben jullie toch nog een beetje zomer die je hier gemist hebt. Ook flink van jullie dat je je vakantie niet laat bederven door hostels die niet helemaal aan de eisen voldoen. Jullie kunnen mentaal tegen een stootje, niks geen watjesgedrag. Ben trots op jullie. Hou vol en veel plezier, enne....wel smeren hoor als je naar het strand gaat.

    groeten
    pa

  • 24 Oktober 2007 - 06:49

    Geert:

    Okee Sjan.Leen mij jouw ogen dan geniet ik intens mee.

  • 24 Oktober 2007 - 07:39

    Karin:

    Sjan, ik zou je ogen ook wel ff willen lenen inderdaad! En met het weer zou ik ook wel willen ruilen, een beetje zon zou niet verkeerd zijn! Maak er maar mooie foto's van, dan kunnen we hier ook een beetje meekijken... Geniet ze nog!!
    Groetjes Karin

  • 24 Oktober 2007 - 11:58

    Ninaas:

    Lekker hoor dat weer!! Hier is het zo'n 25 graden kouder dan!! Brrrrrrrr

  • 24 Oktober 2007 - 18:57

    Kees:

    hey loes & sjannie!

    hier alles goed! ik doe tegenwoordig wonen.. dus de gezondheidsverklaringen stromen binnen!!!en www.raboweb.nl is inmiddels online..! wel jammer dat ik nog geen foto's van jullie heb gezien met een typische russiche berenmuts!..maar dat komt vast goed als jullie terug zijn..

    groetjes,x kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Barcelona

12 December 2007

Back home

03 December 2007

Last but not least

03 December 2007

Last but not least

29 November 2007

Takayama

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 26052

Voorgaande reizen:

03 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: