Bed bugs - Reisverslag uit Guangzhou, China van loesensjan - WaarBenJij.nu Bed bugs - Reisverslag uit Guangzhou, China van loesensjan - WaarBenJij.nu

Bed bugs

Door: Loes

26 Oktober 2007 | China, Guangzhou

Zoals jullie op de kaart kunnen zien, zijn we niet echt heel ver gekomen, maar we zijn weer ergens anders. De bedoeling was om richting Shanghai te gaan, maar zover zijn we niet gekomen haha. Dat wisten we eigenlijk al van tevoren; die treinreis gaat 24 uur duren en die treinen vertrekken vroeg in de ochtend en toen waren we nog in HongKong. Maar niet getreurd, morgenvroeg hebben we alsnog die trein, naar Nanjing. Deze lange dag (een paar treinen voor ons met zware tassen slepen) eindigt in een te duur hotel. Helaas hoorden we bij aankomst in het hostel dat er geen kamers meer waren omdat er een of andere 'fair' is. Alles is dus vol!! Nou ja, maakt niet uit, we hebben voor Chinese begrippen een dure kamer, voor Ned begrippen niet, 14 pp per nacht. Maaaaaar, natuurlijk zit er niet eens een wc of douche in de kamer. haha. We hebben wel gelachen nog, ik zal onze avonturen even op chronologische wijze vertellen.

In het HOKstel, zoals wij het noemden in HongKong, kwam op een gegeven moment een Braziliaan. Die was echt enorm grappig, we hebben de hele avond met hem zitten kletsen en het grappigste verhaal wil ik even met jullie delen. Hij zei namelijk: ik heb een handgeschreven paspoort. Wij geloofden er niks van maar het was ECHT zo!! Wat bleek; hij kwam bij de grens van China, en daar accepteerden ze zijn paspoort niet omdat de foto niet goed genoeg meer was (hij had m namelijk per ongeluk in de wasmachine gedaan). Toen moest ie naar de Braziliaanse ambassade en toen hadden ze daar GEEN ZIN om een nieuwe voor m te maken en dus hebben ze m maar geschreven. Hij wordt gewoon overal geaccepteerd. Maar het leuke komt nog; hij was op reis door Pakistan, Afghanistan, Kazachstan, noem maar op en toen ie naar Miami ging, werd ie meteen aangehouden. Die amerikanen dachten: shit, een gast met allemaal stempels van het midden oosten EN een handgeschreven paspoort, dat kan nooit goed zijn. Hahaha. Echt een leuk verhaal of niet dan!!

Verder hadden we 'bed bugs' in ons bed. Wij niet, maar een meisje op onze kamer had allemaal bulten en wat bleek; luizen in bed. Gatverdamme...maar goed, wij hebben nergens last van gehad haha.

Verder zijn we GAAN ZWEMMEN!!! Jahaaa, je leest het goed. We hadden gewoon een zwembad naast de deur. Zijn we twee keer heen geweest, prima zwembad. Alleen waren we natuurlijk weer een bezienswaardigheid, die Chinezen staarden ons aan en badmeesters vroegen waar we vandaan kwamen. Ons geduld is dus beloond met eindelijk een keer zwemmen!!

Naast hongKong ligt het eiland Macau, daar zijn we gisteren geweest. In dertig graden hebben we de hele dag rondgelopen, maar het was de moeite waard!! Macau is een kolonie van Portugal geweest en er zijn dus nogal wat Portugese restaurantjes enzo. Leuk, net alsof je even Europa binnen gaat.

Nu zijn we dus weer in het 'echte China' en we zijn er heel blij mee! HongKong was mooi, gaaf en indrukwekkend, maar het is niet echt China. Geef mij maar spugende, rochelende Chinezen en lekker goedkoop eten! We zijn achterop de motor naar ons hotel gegaan trouwens, we konden geen taxi krijgen. Eerst probeerden een paar Chinezen een taxi voor ons aan te houden, maar dat lukte niet en toen hebben we een motortaxi aangehouden. Echt heel grappig!

Mensen, morgenvroeg vertrekken we naar Nanjing, vanuit daar waarschijnlijk meer verhalen! Dit was voorlopig alles!

Dikke kus, Loes en Sjan

• 26 Oktober 2007 - 08:53

Ank:

Het kaartje is niet helemaal duidelijk, want dat geeft aan dat jullie ergens boven Nepal zitten.... dat lijkt me iets langer dan een dag reizen vanuit Hong Kong. Google earth kent trouwens heel veel chineese plaatsen niet, denk omdat ze op zoveel verschillende manieren geschreven kunnen worden...
    Geniet van jullie fantastische hotelkamer ;-)
    KUS

• 26 Oktober 2007 - 09:12

Loes En Sjan:

Haha oeps, verkeerd aangeklikt dan!! Maar Nepal lijkt me ook best gaaf, misschien iets voor een volgende reis!

• 26 Oktober 2007 - 09:34

Rini:

Schitterend verhaal weer, ja, je maakt wat mee op zo'n reis en wat zal er allemaal nog volgen. Jullie verhalen beginnen al een aardig boekwerkje te worden. Uitgeven zou ik zeggen.
    Fijne reis verder en tot jullie volgende verhaal.

De HARTELIJKE groeten

• 26 Oktober 2007 - 10:00

Adri:

Heeft die Braziliaan nog geluk gehad. Voor hetzelfde geld had hij nou in Guantanamo Bay gezeten.
    Succes op jullie reis naar Shanghai

• 26 Oktober 2007 - 10:18

Metie:

Geniet van alle verdere hobbels en bobbels naar Shanghai. Neem aauubb geen luizen mee terug.

• 26 Oktober 2007 - 13:50

Roos:

Nou Nederland met al z'n regeltjes kan nog wat leren in Brazilië,een handgeschreven paspoort! Dat zou hier never nooit gebeuren, daar geloof ik niks van!
    Fijn dat 't zwemmen er eindelijk van gekomen is. Wij zitten hier een beetje te bibberen met een temperatuur van 11 graden.
    Veel liefs en goeie reis verder!

• 26 Oktober 2007 - 15:20

Meike:

hmmmm, was weer even lekker weg....haha.
    xxmei

• 27 Oktober 2007 - 11:42

De Prevootjes:

jeetje, wat een avonturen!! Wat voor jullie al heel normaal wordt/is, is voor ons nogal bizar. Nooit gedacht dat Chinezen zo'n raar volk|(je) zijn. Hoe staat het met foto's?? (om onze fantasie wat te ondersteunen).
    doeiiiiiiiii en veel xxxxxx

• 27 Oktober 2007 - 15:17

Suus:

ieieiieieieieieh! Bed bugs.... ik krijg al jeuk bij het idee! En ik kan je vertellen; die zijn NIET leuk! Wist je trouwens dat ze op 1 lijn bijten? Dus als je over je lichaam een streep hebt lopen van beten, weet je dat het geen muggen zijn, maar bed bugs! Ik heb in Azie een meisje gezien die echt een rode lijn had lopen van haar tenen tot aan haar hoofd!! Die luizen bijten een keer, lopen een stukje verder en bijten dan weer, totdat ze er genoeg van hebben!!
    hihihi,
    thanks voor je kaartje trouwens! Leuk!
    x

• 28 Oktober 2007 - 10:00

Danitsja:

Hi meiden,

Jullie maken er wel nog een feestje van he!!!! 1 tip voor nanjing: Zoek goed uit waar je naar toe wil.....nanjing is alleen maar verwarrend, Nick en ik konden dus echt niks vinden daar!
    Nu ik jullie verhalen lees, mis ik China wel super! Thuis zijn is lang niet zo spannend, hihi....Jammer dat er geen foto's op staan, moet je maar wat foto's op facebook zetten!
    Geniet er maximaal van!!!
    Tot in Nederland,
    Danitsja

• 29 Oktober 2007 - 06:36

Petie:

Ik zal mijn eigen nieuwe paspoort ook zelf uitschrijven.Krijg ik daar problemen mee dan dreig ik een regiment bed bugs op bureau des betreffende ambtenaar de vrije loop te laten.Paspoort garantie.hahah
    xxxxxxxxxxxxxxxxx